Idag öppnar foodora markets på Kungsholmen.
Det är en ny form av supermarkets i citylägen. Under de senaste sju veckorna har foodora öppnat tre butiker i Stockholm. Genom den tredje butiken tar q-handelsbolaget ett starkare grepp kring Stockholms innerstad, då stadskärnan blir komplett för hemleverans till kunder inom 30 minuter. Butikerna har även kapacitet att fungera som lagerhållning för partners. Därmed tar foodora även upp jakten på Amazon genom q-handeln.
Etableringen är en del i planen att alla boende i Stockholms innerstad ska kunna få tillgång till hemleverans av dagligvaror och exempelvis teknik. Det finns flera syften för foodora markets, nämligen ett är att tillhandahålla lagerplats för partners inom retail som vill ha foodoras markets leveransområden. Efterfrågan och intresset från aktörer är stort, då de vill nå och komma närmare sin målgrupp, något som foodora markets centrala placeringar möjliggör.
– Det är en mycket spännande utveckling som just nu sker. Förutom att svenskarna nu kan handla dagligvaror, ges även bolag en möjlighet att placera sitt sortiment i foodora market. Deras fysiska butik kan finnas varsomhelst i landet, och samtidigt vässa sin försäljning i foodora markets leveransområden. Områden som kommer utvidgas, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
– foodoras styrka blir ännu starkare via foodora market i samarbeten. Vi sköter lagerhållning, paketering samt leveransen till kund. Enligt vår prognos vill och kommer svenskarna fortsätta vilja ha hemleverans som sker inom en timme från köpet, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.
foodora market är butiken som stöper om hela spelplanen för aktörer inom digital handel, då q-handelsbolaget kan leverera i stort vad som helst som exempelvis premiumvaror inom skönhet på kort tid, samma dag. Svenskarna vill ha snabb leverans av sina lagda beställningar och foodora är bolaget som har infrastrukturen redo och kan implementera tredje generationens digitala handel över hela Sverige.