Cellbes satsar för fortsatt tillväxt med Jetshop som partner

Mode- och e-handelsföretaget Cellbes har valt Jetshop som e-handelspartner för att ta nästa kliv i sin utvecklingsresa.

Cellbes satsar för fortsatt tillväxt med Jetshop som partner 1
Charlotte Nordén, VD, Cellbes och Fredrik Hedblom, VD, Jetshop

Med över 600 miljoner i omsättning online blir Cellbes en stor och mycket betydelsefull kund till Jetshop.
– Vi är stolta över att ha fått förtroendet att vara med på Cellbes fortsatta resa och att få möjlighet att hjälpa dem både tekniskt och med vår kunskap, säger Fredrik Hedblom, VD på Jetshop.

Cellbes har sedan 2001 haft en egenutvecklad e-handelslösning med många egna integrationer. Men efter ett strategiskt beslut att vara en modern och flexibel e-handel krävdes ett totalt omtag.

– Vi vill kunna fokusera på vår kärnverksamhet och kund och låta branschledande experter säkerställa att vi alltid är up-to-date med vår tekniska plattform. Vi ser att vi tillsammans med Jetshop kan skapa ett långsiktigt dynamiskt samarbete som tar oss in i framtiden med helt nya möjligheter.

– Vi såg även att det började bli svårt att rekrytera riktigt duktiga utvecklare och det finns också en risk med att ha egenutvecklat när teknik och marknad går så fort framåt. Vi måste vara mer snabbfotade och flexibla och utveckla oss i den takt vi önskar och som marknaden kräver, säger Charlotte Nordén, VD på Cellbes.

Efter en noggrann analys av alternativa plattformar landade man i att en Saas-lösning var att föredra och valet av partner föll på Jetshop. Detta då plattformen möter Cellbes behov av funktionalitet idag men även framåt, möjliggör hög prestanda och flexibilitet i sin headless front samt en stabil integrationsmotor för kopplingar mot marknadens bästa tredjepartssystem, bland annat kundkommunikation och lojalitetsverktyget Voyado.

– Vi är inne i en utvecklingsresa och det är mycket vi inte vet idag att vi kommer att behöva imorgon. Därför vill vi ha en partner som är på tårna för kunden och som kan hjälpa oss att nå nya marknader. Vi har behov av stabilitet, säkerhet och flexibilitet. Jetshop ser verkligen det behovet och att vi konstant måste utveckla affären. De är inte enbart en teknik leverantör, säger Charlotte Nordén.

Cellbes omsätter över 600 miljoner kronor online och blir därmed en av Jetshops största kunder. Men med en transaktionsvolym på drygt fem miljarder kronor genom Jetshop Commerce, och med erfarenhet av andra starka varumärken som redan finns som kunder hos Jetshop, är det inga konstigheter att hantera Cellbes transaktionsvolymer.

– Vi kommer att se till att Cellbes ökar sin försäljning både genom teknik och med vår kunskap. Cellbes är en välkänd aktör på marknaden som har varit med länge och vi är väldigt stolta över att ha fått förtroende att vara med på deras resa. Det är verkligen en ära, säger Fredrik Hedblom, VD på Jetshop.

Under hela urvalsprocessen har dialogen mellan Jetshop och Cellbes byggt på ett ömsesidigt förtroende för varandra.

– Vi ser möjligheter till ett väldigt bra samarbete med Jetshop. De har lyssnat väl på våra behov och varit strukturerade och lyhörda. Framför allt är de duktiga på att se oss som bolag och den affär vi behöver driva, säger Charlotte Nordén.

Cellbes är sedan sex månader live med sin B2B kanal via Jetshop och planerad lansering av B2C kanalerna är planerad till våren 2020.