Under tisdagskvällen tog The Lobby emot det prestigefulla priset Best Innovation under NCSC Awards som gick av stapeln på Stockholm Waterfront.
The Lobby fick priset för sin vilja att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.
NCSC Awards är Nordic Council of Shopping Centers tävling som arrangeras årligen i syfte att stödja retailbranschens utveckling. Utöver Sveriges bästa köpcentrum korades vinnare i bland andra kategorierna Best Marketing Campaign och Best Innovation.
I hård konkurrens bland totalt fyra nominerade i kategorin Best Innovation var det till slut The Lobby som kammade hem det prestigefulla priset. The Lobby vann bland annat för sitt mod att ta ”steget fullt ut i det oprövade” och vilja ”att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.”
– Vi är oerhört glada och stolta över att motta detta innovationspris! Drivkraften med The Lobby har varit att skapa en testplattform för framtidens handel. Tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners testar vi nya modeller för att framtidssäkra den fysiska handeln. Priset är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare AMF Fastigheter.