Det är fortsatt högt ställda förväntningar från kunderna på täckning, funktion och stabilitet.
Det visar den årliga kundundersökningen från SKI, svenskt kvalitetsindex.
Nu står det klart att Halebop når dessa bäst enligt privatkunderna, medan Telia får högst betyg bland företagskunderna.
Produktkvalitet, kundupplevelse och fördjupade kundrelationer, men även bandbredd, täckning och stabila nät är några anledningar till att segern tas hem ännu ett år. Telias roll har de senaste två åren varit viktigare än någonsin för en modern och säker uppkoppling både hemma och på jobbet.
– I snart två år har vårt samhälle präglats av helt nya förutsättningar, där täckning, digitala tjänster och en stabil uppkoppling har varit avgörande för att leva och verka på distans. Att våra kunder än en gång ger Telia och Halebop bäst betyg gör mig både glad och stolt, det är ett kvitto på att det arbetet vi lägger ner spelar roll. Men det innebär inte att vi kommer sakta ned, tvärtom så behöver vi göra mer och bli ännu bättre på flera områden, säger Anders Olsson, vd på Telia Sverige.
– Ett viktigt förbättringsarbete är vår miljardsatsning på nätmodernisering som pågår över hela landet. I hög takt ser vi till att koppla upp svenska folket med vårt nya 5G-nät, samtidigt fördubblar vi kapaciteten i vårt 4G-nät och byter ut äldre utrustning mot mer energisnål teknik. Andra viktiga satsningar för våra kunders upplevelse är att vi utvecklar våra digitala kontaktytor och förenklar kontakten med Telia. Vi jobbar för att minska det digitala utanförskapet, utökar vårt IT-erbjudande för småföretagare, samt skapar helt nya förmågor för våra stora företagskunder att integrera i sina lösningar – direkt mot våra nät och lösningar. Allt för en bättre kundupplevelse och ett bättre uppkopplat liv och arbete, avslutar Anders Olsson.