Idag är det nypremiär hos The Lobby.
I samband med det fjärde stora innehållsskiftet sedan i våras tar nu ett 30-tal nya varumärken plats i The Lobby. Bland dem återfinns flera av de varumärken som ingår i årets upplaga av Swedish Fashion Talents, Swedish Fashion Councils eftertraktade talangprogram.
Swedish Fashion Talents är ett inkubatorprogram som sedan 2005 drivs av Swedish Fashion Council. Syftet är att främja den svenska modebranschen genom att stötta nya modeskapare och bistå deras etablering på marknaden. Idag är Swedish Fashion Talents Sveriges största plattform för nyetablerade varumärken inom mode och accessoardesign.
Sju varumärken deltar i årets talangprogram. Fem av dem kommer från den 1 november att finnas i The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm: accessoarvarumärkena Andeliusgribbe, Holpp och Rebecca Björnsdotter samt modevarumärkena PRLE och K-ourage.
– Vi ser verkligen fram emot att välkomna några av landets mest talangfulla och nydanande modeskapare till The Lobby. Att kunna erbjuda dem en plattform för att nå ut till en bredare publik känns naturligtvis fantastiskt och jag är övertygad om att deras närvaro i The Lobby kommer att uppskattas av våra besökare, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.
Swedish Fashion Council och The Lobby har sedan tidigare ingått ett samarbete bland annat i syfte att introducera nya modevarumärken för en bredare publik.
– Att Swedish Fashion Talents nu gör en takeover i The Lobby är ett resultat av ett lyckat samarbete mellan en innovativ plattform och nya, kreativa varumärken, säger Erica Blomberg, marknadschef på Swedish Fashion Council.