HOPE, ett svenskt innovativt modevarumärke, med passion för en icke genusnormativ stil tar in Omniarch som partner för digital tillväxt och för att leda och kvalitetssäkra övergången till deras nya e-handel.
Omniarchs uppdrag är att vara drivande i det digitala arbetet med plattformsbytet.
Omniarch tillför en interim e-handelschef plus en projektledare för skiftet över till den nya plattformen.
– Vi valde att anlita Omniarch hösten 2021 för att genom deras ramverk för digital analys identifiera förbättringspotential i vår hemsidestruktur. När vi nu genomför ett plattformsbyte till Shopify Plus var det ett enkelt val att låta Omniarch leda det arbetet och samtidigt exekvera på de förslag till actions som den digitala analysen visade på, säger Jonas Nyström, CEO på HOPE.
Samarbetet med HOPE inleddes med Omniarchs digitala analys, ett kraftfullt verktyg som visar svart på vitt vilka konkreta actions som ett bolag kan agera på inom bl a UX, sajt, e-com, lojalitet mm men också vilka strategier som behöver justeras och vilken kompetens som behöver finnas för att insatserna ska förbli hållbara.
– Jag är stolt över att kunna presentera ytterligare ett spännande och innovativt modebolag till kundportföljen för Omniarch. Att få möjlighet tillsammans med våra konsulter stötta Hope i det strategiska och operativa för deras e-com är i en kontext där vi är som bäst. Vi ser fram emot att växa tillsammans med Hope och fortsätta driva det folkkära varumärket framåt, säger Pelle Pettersson CEO Omniarch.