Stadium nominerade som årets omnikanal
Hem NYHETER Stadium nominerade som årets omnikanal

Stadium nominerade som årets omnikanal

Publicerat av: Redaktionen

Stadium är nominerade i kategorin Årets Omnikanal i Habit Modegalan 2018.

Stadium nominerade som årets omnikanal 2Priset delas ut till en svensk aktör inom mode, skor och/eller accessoarer som förutom fysisk handel också har en online-närvaro. Tre aktörer är nominerade i kategorin och juryn bedömer utifrån följande kriterier;

-Genomtänkt, kontinuerlig och engagerande närvaro på sociala medier
-Samverkan och integrering mellan de fysiska och digitala kanalerna
-Anpassad kundupplevelse för olika plattformar
-Lättnavigerad och översiktlig e-handelssajt
-Nytänkande
-Ekonomisk bärighet

Den 1 november är det dags för Habit Modegalan 2018 där branschen hyllar och utser vinnarna i respektive kategori. Stadium är nominerade med följande motivering;

”Ända sedan löparbanorna tog plats i Stadiumbutikerna har varumärkesprofileringen varit glasklar och såväl webbshop som sociala medier talar samma språk. Satsningen på köpskärmar i butik signalerar vägen framåt och mer än hälften av nätköpen hämtas i butik – vilket ger möjlighet till merförsäljning. Omnikanal var ordet.”

Relaterade Artiklar