Prisregnet fortsätter för Sportamore. Nu vinner Sportamore priset för Årets e-handel på Retail Awards.
Retail Awards är Sveriges största handelsgala som attraherar över 600 gäster. Under galans prisutdelning som hölls på Stockholm Waterfront tillföll priset för årets e-handel Sportamore med följande motivering:
“Vinnaren av Årets e-handel har visat en stark tillväxttakt med en sund ekonomisk utveckling. De här alerta utmanarna lyckas kombinera ett omfattande och inspirerande redaktionellt innehåll med en välslipad och välfylld butik till en helhet som ger en svårslagen köpupplevelse. Med bland annat blixtsnabba leveranser, effektiv returhantering och enkla betalningar kapar man dessutom trösklar i kundresan och gör upplevelsen såväl smidig som inspirerande”.
Även i bakgrundsarbetet lyfter juryn fram Sportamores tillväxt, utbud och service. Juryn skriver bl.a.:
“Hos Sportamore åker matchställen på varje dag. Som utmanare slår man sig aldrig till ro. Få e-handlare lyckas kombinera kunskap och inspiration med produktinformationen utan att det stör köpupplevelsen – utan snarare förstärker den. Sportamore tillhör den skaran. På sex år har de gått från inget till att ha 30 procents andel av sporthandeln på nätet. Under 2016 har tillväxten dessutom för första gången skett med lönsamhet och under året har flera ambitiösa projekt sjösatts och utvecklats. Stora delar av mobilsidan har förnyats för att bli mer användarvänlig. Leveranserna har vässats med hemkörning samma dag och sajtens redaktionella satsning, Sportamore Magazine, har lanserats i Norge, Danmark och Finland”.
På Sportamore tas priset emot med stor glädje och stolthet. Marknadschefen Joakim Friedman säger:
“Det är första gången vi vinner Årets e-handel på Retail Awards och vi är förstås jätteglada över det här priset. Att juryn på Retail Awards uppmärksammar vårt teams hårda slit för att erbjuda marknadens bästa köpupplevelse betyder jättemycket för oss. Vi försöker alltid bli lite bättre varje dag. Ett sådant här pris är ett roligt kvitto på att vi gör många saker rätt och sporrar oss naturligtvis till fortsatt utveckling. Nu ska vi fortsätta att se till att höja ribban ännu mer för att även i framtiden överraska och överträffa våra kunders förväntningar.”
För ytterligare information, besök www.sportamore.se