Med hjälp av Bambusers säljfunktion Live Video Shopping kommer Soft Goat att genomföra sin första livesändning där tittarna kommer kunna interagera och shoppa direkt.
Soft Goat är ett av de första svenska företagen att genomföra liveshopping i detta format. Första livesändningen genomförs den 18 mars klockan 19.00 och kommer att ledas av Säker stil-duon Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret.
Sedan starten 2011 har Soft Goat haft som mål att ligga i framkant digitalt och skapa engagemang bland kunder via sina sociala plattformar. Nu tar de nästa steg och erbjuder kunder en livesänd shoppingupplevelse där man i samarbete med sin byrå Stök och headlessplattformen Centra integrerat Bambuser på rekordtid. Under livesändningarna kommer tittarna kunna interagera genom att gilla, ställa frågor och kommentera direkt i livevideons chatt som är offentlig för alla som tittar.
– “Liveshopping ger en personlig och transparent kundupplevelse, något som oftast är svårt för oss e-handlare. Dessutom är det ett jättebra sätt för oss att komma närmare våra kunder, vilket kanske är viktigare nu än någonsin med tanke på hur många av oss måste anpassa oss efter rådande världssituation med stängda skolor och arbetsplatser. Tack vare vår byrå Stök och headlessplattformen Centra har vi väldigt snabbt och smidigt integrerat Bambuser på rekordtid så vi kan fortsätta att engagera och inspirera våra kunder vare sig de tvingas jobba hemifrån eller ej.”, säger Stephanie Bergström, VD på Soft Goat.
Soft Goat kommer att genomföra två livesändningar i månaden med olika teman och fokus. Livesändningarna kommer att sparas ner och finnas tillgängliga på softgoat.com för att ses i efterhand, men då utan möjlighet att kommentera på videon.