14 juni lanserades Rydbergs Ur sin e-handel på Askås e-handelsplattform.
Familjeföretaget som sådant hade då existerat i 114 år och det är nu fjärde generationen som driver verksamheten.
– Vi tror och hoppas på en stark utveckling för e-handeln i takt med att vi trappar upp marknadsföringen, säger Mikaela Rydberg.
Den nya e-handeln kommer att fungera dels som ett digitalt skyltfönster för den fysiska butiken och verksamheten som helhet. Samtidigt finns såklart en målsättning om når fler kunder och öka omsättning och lönsamheten i företaget långsiktigt.
– Jag tror att vår fysiska handel utvecklas med hjälp av e-handeln och framöver blir rydbergsur.se en viktig del av företaget. Tack vare e-handeln kan vi nå ut med våra produkter och vår service till hela landet. Vi är till exempel först som auktoriserad återförsäljare i Sverige med att kunna erbjuda IWC inom e-handeln, säger Mikaela.
När planerna på att satsa på försäljning online tog form genomfördes en noggrann kartläggning av vilka möjliga leverantörer och samarbetspartners som fanns.
– Vi bestämde oss för Askås efter att ha träffat flera olika aktörer. Askås referenser samt tryggheten det innebär med en tydlig och välstrukturerad plattform gjorde valet enkelt. Vi tror verkligen på en fortsatt utvecklande tid tillsammans, säger Mikaela Rydberg.