Resurs Bank har nyligen genomfört en Sifo-undersökning bland konsumenter på den nordiska marknaden.
Undersökningen har genomförts i samarbete med Kantar och ger insikter om vad man som handlare bör väga in i sina strategier för att matcha sitt erbjudande till dagens konsumtionstrender. Under Almedalsveckan presenterar Resurs några av de insikter som kommit fram i undersökningen.
Resurs har lång erfarenhet av att hjälpa handlare att uppnå högre snittköp och lojalitetsskapande försäljning genom innovativa lösningar som förenklar köpprocesserna. En av Resurs styrkor är att vara en strategisk samarbetspartner i den omställning många handlare idag genomgår för att anpassa sin affär till en ny omni-verklighet där kunderna rör sig mellan fysiska butiker och e-handel.
För att fortsatt erbjuda rätt lösningar till sina retailpartners vill Resurs få djupare inblick i vad som i dag driver kundlojalitet.
– Vi har alltid arbetat med att hjälpa våra partners att driva lojalitetsskapande försäljning. Utifrån hur digitalisering och omni-handeln har förändrat våra konsumtionsmönster ville vi utmana de teser vi drivit genom alla år för att se om de fortfarande håller. Vi ser också att undersökningen kommer bidra till att Resurs även framåt tar en tydlig position inom området kundlojalitet, säger Anette Konar Riple, CMO, Resurs Bank.
Resurs undersökning är genomförd i samarbete med Kantar Sifo och har resulterat i insikter om vad som driver lojalitet i branscher som till exempel hemelektronik, kläder/skor och byggvaror/trädgård.
Detta är några av de branscher där Resurs redan idag har lång erfarenhet och nu vill få ännu djupare förståelse för vad som driver kundlojalitet. Almedalsveckan blir första tillfället som Resurs presenterar några av de insikter som har kommit fram och redan nu kan intresserade anmäla sig att ta del av kommande nyheter genom Resurs Insights.
– Vi ser fram emot att dela med oss av intressanta och spännande insikter genom vår nya satsning Resurs Insights. Vi kommer att presentera några första insikter under Almedalsveckan, där vi också deltar i en paneldebatt om just kundlojalitet. Vi kan redan nu se att undersökningen kommer bidra till intressanta och givande diskussioner kring vad som driver lojalitet och vad handlare kanske bör fundera på kring sina strategier och erbjudanden för att skapa bästa förutsättningar för att få återkommande kunder, avslutar Anette Konar Riple.