Inredningsföretaget Posh Living öppnar idag sin nya Pop-Up butik i Sturegallerian i centrala Stockholm.
Samtidigt lanserar man också en helt ny e-handelsplattform som ska erbjuda ett större sortiment och ett helt nytt gränssnitt och utseende. Att Posh Livings nya e-handel lanseras samtidigt som en ny Pop-Up butik är ingen slump menar Victor Malmqvist, VD på Posh Living.
– Gränsen mellan fysiska butiker och webben suddas ut i en allt snabbare takt. Våra kunder förväntar sig något extra när de besöker våra butiker, att bli inspirerade och få idéer kring hur de kan möblera sitt hem. Vi vill erbjuda våra kunder samma upplevelse på webben som man får i våra inspirerande butiker.
Satsningen är ett naturligt led i den megatrend som pågår inom all svensk detaljhandel där tillväxten främst sker på nätet och där kraven på de fysiska butikerna ökar.
– Det är två sidor av samma mynt, säger Victor Malmqvist. Våra kunder gör oftast sin research på nätet och handlar därefter i butikerna, men likväl vill du kunna provsitta i butik, prata med våra kunniga säljare och sen handla i lugn och ro hemma på webben. Oavsett var du gör din research, söker din inspiration eller genomför ditt köp så måste vi kunna erbjuda helheten med inspiration, service och kunskap.
Posh Living har idag fyra fysiska butiker i Stockholmsområdet (tre butiker i Stockholm city och en butik i Stenladan vid Steninge Slott) men växer snabbast på nätet. Strategin är att fortsätta växa via webben, men också i den fysiska handeln via de redan etablerade butikerna och via mindre tillfälliga showrooms och Pop-Ups.
– Inspiration, service och kunskap är inte bara våra ledord utan även våra största konkurrensmedel för att kunna fortsätta ta marknadsandelar från våra konkurrenter, säger Victor Malmqvist. Vår vision är att bli marknadsledande inom vårt segment, inte bara i Stockholm utan i Sverige.