Harrods, världens ledande lyxvaruhus, tillkännagav idag lanseringen av sin nya e-handel, byggd på SCAYLE, en av världens snabbast växande e-handelsplattformar.
Med fokus på att leverera en förstklassig, toppmodern e-handel, kommer detta strategiska partnerskap att höja shoppingupplevelsen online och ge kunderna en sömlös resa genom den brittiska lyxbutikens imponerande produktsortiment inom mode, skönhet, smycken och klockor, mat & dryck och heminredning.
Harrods nyttjar SCAYLE’s robusta uppsättning av färdigintegrerade, intuitivt konfigurerbara funktioner, som erbjuder hög flexibilitet för anpassning och personalisering. Detta inkluderar produktinformationshantering (PIM), butikshantering och ett orderhanteringssystem (OMS). Dessutom har SCAYLE byggt anpassade varumärkessidor för Harrods, utvecklat en headless frontend och integrerat ett ERP tillsammans med flera andra tredjepartssystem.
Harrods vision är att leverera en exceptionell upplevelse och service till kunder över hela världen. Detta möjliggörs nu med SCAYLE som är byggt specifikt för konsumentinriktade varumärken och retailers och ger dem möjlighet att skapa kundupplevelser med lätthet via ett intuitivt användargränssnitt och en stor bredd av integrerade funktioner. Under de senaste sju månaderna har teamen från Harrods och SCAYLE arbetat i nära samarbete för att leverera en framtidssäker lösning i världsklass samtidigt som de möjliggjort en snabb och kontrollerad driftsättning.
Harrods’ Caitlin Innes, Chief Digital and Customer Officer, säger:
“Harrods har åtagit sig att leverera engagerande kundupplevelser i världsklass, och detta innebär att vi väljer partners som är lika engagerade i innovation som vi är. Vi var imponerade av SCAYLE’s förmåga att intuitivt hantera flera produktkategorier på global nivå, och dess engagemang för att skapa ett nära partnerskap. Vi är också nöjda över att kunna lansera den nya plattformen i så snabb takt, och med en framgångsrik, sömlös migrering. Vi är glada över att samarbeta med en e-handelsplattform som gör att vi kan leverera premiumupplevelser på en alltmer global nivå.”
Tobias Ring, Managing Director, SCAYLE, säger:
“Harrods är världens mest ikoniska lyxvaruhus. Det är spännande att samarbeta med en retailer som har legat i framkant på marknaden så länge och som vet vad som krävs för att skapa överlägsna kundupplevelser. Eftersom SCAYLE ger retailers möjlighet att bygga dessa upplevelser flexibelt samtidigt som de växer sin verksamhet över flera kanaler, kategorier och länder, är det en perfekt match. Vi ser fram emot att arbeta med Harrods och fortsätta erbjuda de absolut bästa upplevelserna för deras kunder.”
Efter en framgångsrik lansering av den nya onlineplattformen fortsätter nu SCAYLE att leverera högkvalitativa digitala tjänster till Harrods, med bland annat en uppgraderad mobilapp som ska lanseras under de kommande månaderna. Det fortsatta partnerskapet med SCAYLE säkerställer att Harrods även framåt kan leverera på sin vision om kundupplevelser i världsklass, över alla kanaler och regioner, inklusive USA, Mellanöstern och Asien.
Om Harrods
Harrods har servat kunder från sin Knightsbridge-butik sedan 1849 och är idag världens mest välkända lyxvaruhus. Harrods marknadsför mer än 3 000 utvalda varumärken, över 20 restauranger och erbjuder experttjänster inom mode, hem, skönhet och wellness. Dessutom möter Harrods sina kunder via harrods.com, H skönhets- och flygplatsbutiker och besöksdestinationer i Kina och Qatar. Harrods fortsätter att vägledas av sin filosofi om att ”allt är möjligt” för att säkerställa att kunderna får enastående upplevelser vid varje besök.
Om SCAYLE
SCAYLE är en kraftfull commerce-motor som möjliggör unika kundupplevelser för konsumentinriktade enterprise-bolag. SCAYLE inkluderar PIM (Product Information Management), Shop Management, Checkout och OMS (Order Management System) liksom funktionalitet för omnichannel, marketplace, avancerade promotions och sök. Allt detta levereras med ett intuitivt användargränssnitt och en modern arkitektur som enkelt kan byggas ut via kraftfulla APIer. Ledande varumärken som Manchester United, Deichmann Group, s.Oliver, Fielmann, Pierce Group och Vinoteket har alla valt SCAYLE för att accelerera innovation och för att växa sin digitala affär.