RNB Retail and Brands affärsområde Polarn O. Pyret lanserar andrahandsförsäljning i sina 93 butiker i Sverige, Norge och Finland – PO.P Second Hand.
Under februari lanseras Polarn O. Pyret även på Amazon samt Zalando i Tyskland som ett första steg mot den europeiska marknaden.
Nyligen lanserade Polarn O. Pyret sitt Hållbarhetslöfte där företaget tar ett ännu starkare grepp om målsättningen att göra barnklädesmarknaden mer hållbar och livslängden för barnens plagg längre.
Under året fyller Polarn O. Pyrets digitala Second Hand-tjänst 10 år, vilket företaget firar med att lansera det i samtliga butiker i Norden.
Det betyder att kunderna nu kan lämna in sina använda PO.P-ytterplagg i en valfri butik så säljer butiken dem vidare till nästa barn, samtidigt som kunderna får en värdecheck som ersättning för sina gamla plagg.
”Vi tror att våra kunder kommer att uppskatta enkelheten i det här upplägget. Man slipper all den hantering man annars har när man säljer online, inte minst hantering av betalning och frakt. I tillägg kan man klämma och känna på plaggen och få vägledning av våra experter i butik. Vi tror och hoppas att just enkelheten gör att vi kan förlänga livet för ännu fler plagg”, säger Nanna Hedlund, vd Polarn O. Pyret.
Polarn O. Pyret finns idag på de europeiska marknaderna via www.polarnopyret.com, där det sker en ökande tillväxt. Bedömningen är att det finns en stor potential för ett varumärke som PO.P att växa och under februari lanseras PO.P på Amazon samt Zalando i Tyskland som ett första steg mot den europeiska marknaden.