Jetshop satsar på samarbete med upcoming och nytänkande produktbolaget Peasy.nu.
Det tämligen nystartade företaget Peasy.nu har genom sitt framtidstänk inom data och analys lockat till sig uppmärksamhet bland stora e-handelsleverantörer.
Nu går Jetshop in i ett samarbete med Peasy.nu, för att fortsätta utveckla sin roll som kunskapspartner.
Ida Turesson och Pål Brattberg delade visionen att på ett bättre sätt tillgängliggöra information för e-handelsföretag.
De utvecklade därför tjänsten Peasy.nu, som går ut på att e-handelsföretag dagligen förses med uppdaterad data om hur de presterar inom exempelvis trafik och konvertering. En smart och enkel tjänst, som ständigt ger företag nya insikter – och som Jetshop ville förmedla vidare till sina kunder.
”Vi tyckte helt enkelt att det inte ska vara så svårt att avgöra hur ett företag mår. Därför skapade vi en lösning där all information lätt ges åtkomst till via ett morgonmail, som dessutom är lätt att skicka vidare till resten av företaget. Vi är förstås oerhört glada att en starkt etablerad och proffsig spelare som Jetshop blev intresserad och vill ta våra tjänster vidare. Genom appar och ökad integrering kan vi fortsätta att utveckla tjänsten och därmed förbättra framtidsutsikterna för alla sorters e-handelsbolag”, säger Ida Turesson, grundare av Peasy.nu.
Ett av de viktigaste värden som Jetshop ger sina kunder är via rollen som kunskapspartner. Genom att komma med djupa insikter kring hur kunder ska forma och ta vidare sin e-handel kan Jetshop hjälpa företag att öka sin omsättning, tillväxttakt, och lönsamhet. Och för att komma med de bästa förslagen behöver man rätt siffror att gå på, och de förändras ständigt, menar Maria Gustavsson, Head of E-commerce Strategy på Jetshop. Hon ser dessutom fler möjligheter ett samarbete med Peasy.nu kan leda till.
”I e-handelsvärlden finns det så mycket mer data att använda sig av, då du enklare kan följa kunderna och aggregera den datan, jämfört med den fysiska handeln. Detta är något vi verkligen behöver ta vara på. Det jag gillar extra mycket med Peasy.nu är hur informationen presenteras och med enkelhet ger en ögonblicksbild över hur e-handeln presterar. Då man här satsar på färre men betydande KPIer blir datan mer förståelig för flera i bolaget. Alla i företaget kan få en bättre bild av e-handeln, en ökad transparens leder till bättre insikt och förståelse, men framförallt att e-handeln får större betydelse och uppmärksamhet i bolaget. Flera bolag vill fokusera mer på digitalisering och öka e-handel. Första steget i detta är att få alla i bolaget att prata e-handel, och omnikanal istället för bara butiker och fysisk handel. När man pratar om tex lagerhantering eller marknadsföring ska e-handeln vara en självklar del av det, det är enda sättet att upprätthålla en omnikanalsstrategi. Vi vill förstås erbjuda våra kunder en produkt som kan hjälpa de med detta. Både Ida och Pål är förtroendeingivande och med hög kompetens inom området, men också härliga personer. Vi tror därför på ett framgångsrikt samarbete”, säger Maria Gustavsson.