För att hjälpa en restaurangbransch i kris tar Onslip på sig uppdraget att uppgradera 3,000 restauranger med den senaste kassahårdvaran kostnadsfritt samt ge tillgång till Takeaway-Appen utan kostnad fram till sista maj.
Just nu måste alla restauranger snabbt ställa om och öka Takeaway-försäljningen. Tyvärr är det svårt om man inte har rätt verktyg. De flesta restauranger saknar smidiga App-beställningsmöjligheter, vilket ökar friktionen mellan restaurangen och konsumenten.
– Vår kassaplattform med inbyggd Takeaway-App behövs mer än någonsin i dagens restaurangkris. Det som sker på marknaden just nu är något vi aldrig tidigare erfarit därför krävs det extraordinära insatser även från näringslivet och inte bara från regeringen. Det här är vårt sätt att #supportyourlocal, säger Onslips VD Daniel Rasmussen.
Teknik när den är som bäst skapar värde och förenklar människors vardag. Konsumenter vill på ett smidigt sätt kunna lägga sina beställningar i lugn och ro och helst slippa stå i kö. För restauranger innebär det att man kan hantera fler beställningar och att man vet att betalningen sker på ett säkert sätt innan man tillagar maten.
Men den främsta anledningen varför restauranger bör digitalisera sin Takeaway är lönsamhet. Takeaway-Appen ger restaurangerna värdefulla extra-kronor i form av merförsäljning av dryck, sallad, och tillbehör. Det är allmänt känt att snittnotan på digitala beställningar är betydligt högre än på telefon-beställningar, skillnaden är ofta över 15%. På en Takeaway-omsättning på 300,000 kr är det 45,000 kr per år.
– Att stötta restaurangbranschen är djupt förankrat i Onslips historia och kultur. Restaurangerna är stadens hjärta och vi älskar helt enkelt mångfald och kvalitet på våra tallrikar. Därför handlar detta om mer än att enbart göra affärer för oss, avslutar Daniel Rasmussen.