DHL breddar sitt erbjudande mot e-handelskunder.
Tack vare ett nytt samarbete med paketskåpleverantören Quadient öppnas möjligheten att hämta ut sitt paket precis när man vill.
– Vi vill vara den aktör som erbjuder de mest flexibla leveranslösningarna, säger Jonas Lindell, managing director på DHL e-Commerce Solutions.
Lansering av paketskåpen kommer inledas i hela landet under 2022, och är ännu ett sätt att underlätta för e-handlarna och deras kunder. I och med att skåpen kommer att stå utomhus är de tillgängliga sju dagar i veckan, dygnet runt.
– Det handlar om att hela tiden finnas tillgänglig på platser där folk rör sig. I Sverige har DHL varit en av de ledande aktörerna på ombudspaket i många år, i takt med den snabba utveckling som skett inom e-handeln är det viktigt för oss att ständigt utöka våra leveransalternativ, och det i hela Sverige, säger Jonas Lindell.
Quadient är en ledande global leverantör av lösningar för posthantering, digital kommunikation samt förpacknings- och fraktlösningar. Samarbetet med DHL ser man som strategiskt viktigt for Quadient i Sverige och globalt.
– Samarbetet med DHL är strategiskt mycket viktigt både i Norden och globalt. Quadient har över 16 000 paketskåp placerade hos kunder inom detaljhandeln, men också på universitet och fastighetsbolag. Partnerskapet med DHL ger oss en unik möjlighet att samarbeta med en innovativ transportör för att bygga än mer flexibla leveranslösningar på marknaden, säger Niklas Lundén, VP Sales and Operations Nordic på Quadient.
– Våra paketskåp har ett gränssnitt som är enkelt och tydligt att använda. Uthämtningen av paket tar bara sekunder och skåpen går att komma åt dygnet runt för bekväm självbetjäning, avslutar Niklas Lundén.