Nu lanseras RTB House i Sverige
Hem NYHETER Nu lanseras RTB House i Sverige

Nu lanseras RTB House i Sverige

Publicerat av: Redaktionen

Med banbrytande teknik inom retargeting, fler än 1500 kunder så som Adidas, Hotels.com och MediaMarkt och närvaro i över 70 länder är RTB House ett av Europas snabbast växande teknikföretag.

Nu lanseras RTB House i Sverige 2I dag kan retargeting-plattformen meddela att expansionen fortsätter till Norden med bas i Stockholm.

RTB House har haft en otrolig tillväxt de senaste åren. Mellan 2013 och 2016 växte bolaget med hela 2167 procent och bara under 2018 ökade intäkterna med 127 procent. Den största drivkraften för expansionen är företagets AI-plattform som bygger på deep learning, vilket bland annat innebär att maskinen utbildar sig själv genom att matas med data. Dessa självlärande algoritmer analyserar och lär sig internetanvändares beteenden i realtid och genererar enastående resultat. Ifjol rankade Financial Times RTB House till Europas åttonde snabbast växande bolaget i tekniksektorn. Nu etablerar sig företaget i Sverige.

– Sverige ligger i det absoluta toppskiktet när det kommer till innovationsförmåga och digitalisering. I samband med att vi fortsätter vår globala expansion är etableringen ett mycket viktigt fokus för oss. Med hjälp av vår avancerade AI-teknik kan företag, inom bara några sekunder och vid precis rätt tidpunkt, leverera skräddarsydda annonser som baseras på sök- och användarbeteenden, säger Karolina Klijer, Business Development Manager Nordics på RTB House.

RTB House lanserade ifjol deras AI Marketing Lab, en ny forskningsavdelning med en årlig investering på 5 miljoner dollar. De första innovationerna som testas är så kallade Full-page recommendations och Social banners, som syftar till att förbättra användarnas upplevelse med hjälp av retargeting. Sist men inte minst testas Snippets, vilket innebär att kunderna kan använda insikter från RTB House för att göra reklamen effektivare samtidigt som de anpassas till kundens varumärke.

– Företag kämpar hela tiden med att hitta nya sätt att optimera sina investeringar i marknadsföring. Tack vare deep learning kan företag stärka kvalitén på sina retargetingkampanjer med upp till 50 procent och därmed få en bättre effekt och i sin tur avkastning på sin investering, fortsätter Karolina Klijer.

RTB House skapat världens första retargeting-plattform som drivs helt av AI med deep learning. För närvarande hanterar systemet 2 miljon förfrågningar per sekund, 10 miljarder annonsvisningar per månad och cirka 5 miljoner klick dagligen.

– Etableringen i Sverige känns väldigt spännande och jag är övertygad om att vår retargetingteknik inte bara kommer kunna öka effektiviteten för svenska annonsörer, utan dessutom driva utvecklingen av reklam- och annonsteknik framåt, avslutar Karolina Klijer.

Relaterade Artiklar