NetOnNet stärker sin satsning på grill – utökar sortimentet med nytt varumärke
Hem E-HANDEL NetOnNet stärker sin satsning på grill – utökar sortimentet med nytt varumärke

NetOnNet stärker sin satsning på grill – utökar sortimentet med nytt varumärke

Publicerat av: Redaktionen

Vårvärmen sveper över hela landet och i takt med den stigande värmen så ökar efterfrågan på grillar och annat som gör grillningen ännu roligare, enklare och godare.

NetOnNet stärker sin satsning på grill - utökar sortimentet med nytt varumärke 2NetOnNet har tagit fasta på detta och har utökat grillsortimentet med såväl ett helt nytt grillvarumärke men även breddat grillsortimentet rejält jämfört med föregående år.

De skandinaviska hemmagrillarna växer i antal och allt fler väljer att trotsa det ibland oberäkneliga vädret för att få sätta tänderna i något väldoftande och nygrillat – både oftare och under längre perioder på året.

– Vi vill nå alla hemmagrillare: nybörjarna och de sporadiska hemmagrillarna såväl som de mer avancerade och erfarna som kräver större grillar och mer funktioner när de tänder grillen.

– Vi vill vara ett självklart, relevant och prisvärt alternativ för hela spektrat av kunder och har därför breddat grillsortimentet inom befintliga välkända tillverkare som exempelvis Weber och Landmann. Men även adderat ett helt sortiment med oemotståndliga grillar under vårt egna grillvarumärke, Austin and Barbeque, säger Mattias Knutsson, affärs- & sortimentschef NetOnNet.

Utveckling av produktsortimentet på NetOnNet går alltid hand i hand med värdefulla kundinsikter. Mycket arbete läggs på att ta reda på vad kunderna efterfrågar, men även på att ta fram och säkerställa att NetOnNet kan erbjuda kunderna det de vill ha.

– Vi har de senaste åren sett en allt ökande efterfrågan på brett sortiment av högkvalitativa grillar till lägre priser, vilket resulterade i att vi tog fram en helt egen grillkollektion innehållande stilrena men framförallt funktionella grillar med smarta finesser som gör grillningen roligare och enklare, säger Henrik Ekelund, sortiment & försäljningschefen för hem- och hushåll på NetOnNet.

Samtidigt har NetOnNet även skruvat upp prognosen för produktområdet grill och estimerar att sälja tre gånger mer grillar 2018 jämfört med föregående år.

– För att kunna nå målsättningen med den höjda prognosen, så måste vi först säkra tillgången på grillar samt kringutrustning, något som vi redan har checkat av. Alla som vill ha en grill, stor som liten kommer att finna det dom söker när man besöker någon av våra Lagershoppar eller netonnet.se. Och bäst av allt, sortimentet är noga utvalt och framtaget utifrån kunden och dennes behov för att erbjuda det allra bästa i varje respektive pris- och produktklass, avslutar Mattias Knutsson.

Relaterade Artiklar