När The Lobby öppnar den 5 april går modemagasinet Scandinavian MAN live med en rad nordiska modevarumärken.
En idé med The Lobby är att den ska kännas som ett magasin som ändrar skepnad och kommer ut i många olika editeringar. Nu lanseras kända varumärken som Filippa K och Norwegian Rain av just ett magasin.
The Lobby är AMF Fastigheters viktigaste satsning på framtidens handel. Där får shopping, service och umgänge framträdande plats tillsammans med nya lösningar för att underlätta för såväl handlaren som kunden.
-Med bara dagar kvar har vi fått ett enormt gensvar. Just nu är vi fulltecknade och aktörer hör av sig varje dag för att få en plats i The Lobby. Vårt senaste samarbete är med modemagasinet Scandinavian MAN som går live med sitt varumärke på en begränsad yta i The Lobby, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.
Meningen är att olika livsstilsmagasin ska hyra in sig i The Lobby och visa upp de varumärken som förknippas med deras magasin. Först ut att gå live är Scandinavian MAN, en plattform för nordiska mode- och livsstilsvarumärken.
-Syftet med Scandinavian MAN är att hjälpa nordiska modevarumärken att nå ut på den globala modescenen. Med The Lobby får vi en naturlig förlängning av vår verksamhet och hjälper våra partners med försäljning. The Lobby är också en bra plats att lansera vårt magasin som kommer ut i april, säger Konrad Olsson, chefredaktör och medgrundare av Scandinavian MAN.
Följande varumärken finns på Scandinavian MANs yta; Asket, CDLP, Chimi Eyewear, Electrolux, Filippa K, Les Deux, Nikolaj d´Étoiles, Norwegian Rain, Uniforms for the Dedicated, Velorbis med flera.