MediaMarkt Sveriges produktförsäkring på iPhone inkluderar nu även AppleCare Services -funktioner, tjänster och support direkt från Apple.
MediaMarkt erbjuder sina kunder möjlighet att teckna AppleCare Services genom sin försäkring vilket ger iPhonekunder prioritet dygnet runt hos Apples experter, reparationer med originaldelar i alla Apple Stores och hos Apples auktoriserade servicepartners i Sverige och över hela världen.
I tillägg till skyddet i MediaMarkts ordinarie försäkring från SquareTrade, kommer iPhonekunder få 50GB molnlagring på iCloud utan extra kostnad, utökad garanti på batteriprestandan samt prioriterad teknisk support hos Apple. Stöldskydd omfattas utan tillägg och det finns även ett hållbarhetsinitiativ där reparation av en trasig telefon verkligen uppmuntras via en väldigt låg självrisk i de fall telefonen bedöms som reparerbar.
”Vi har en väldigt bra produktförsäkring som står sig stark på marknaden redan idag. Nu utökar vi ett redan omfattande skydd tillsammans med Apple att även inkludera tjänster såsom iCloud, teknisk support och utökad garanti på batteriet. Detta går hand i hand med kunders ökade användning och behov av sin iPhone. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga och säkra på att om oturen skulle vara framme så har de det bästa skyddet och support från alla experter på deras telefon till marknadens lägsta självriskkostnad” säger Sara Branting, Head of Service & Solutions MediaMarkt Sverige.