Zellma och Adoveo lanserar en Swishlösning för liveshopping för att ytterligare förenkla köpprocessen för liveshopping-kunder.
Swish & deliver innebär att man i livesändningen klickar på en länk eller QR-kod som direkt öppnar Swish hos det säljande varumärket med ett förinställt pris på just det erbjudande som kunden valt att köpa.
Målsättningen är att hela processen skall gå på under minuten.
Cecilia Johansson på Adoveo är mycket nöjd med utfallet av Swish & Deliver. “Vi har fokuserat på att förenkla och snabba på själva köpprocessen i liveshopping. Vill du köpa ett erbjudande som kan var begränsat i antal och tid så skall själva köpet gå blixtsnabbt. Och för varumärket så flyttar du fram själva betalningen först för att sedan låta kunden fylla i sina uppgifter i ett bekräftelse sms.” fortsätter Cecilia Johansson
“Vi testade Swish & Deliver live i Generation Zellma tillsammans med Base of Sweden och det fungerade utmärkt” säger Pål Burman, VD på Zellma. Nu utvecklar vi detta ytterligare så att man kan göra kombinationsköp med flera produkter. Huvudstrategin är ju att kunden betalar direkt utan att hamna i en köpkorg för att sedan gå till betalning. Då kan hela kundresan ta mindre än en minut” fortsätter Pål.
“Vi är mycket imponerade och stolta över vår partner Adoveo som så exemplariskt använder Swish plattform för att skapa innovativa och nytänkande kundresor” säger Sofia Norén Communication & Growth Manager på Swish.