Yougov lanserar SimIT Web
Hem E-HANDEL Yougov lanserar SimIT Web

Yougov lanserar SimIT Web

Publicerat av: Redaktionen

Yougov släpper sitt nya analysverktyg för kategoriansvariga, SimIT Web, som bygger på unika konsumentmätningar och är en lösning med tydliga förbättringar jämfört med tidigare verktyg.

Baserat på Yougovs konsumentdata ger SimIT Web en grund för förståelse av konsumentbeteenden och skapar rekommendationer för bättre försäljning i dagligvaruhandeln.

SimIT Web ger dagligvaruhandeln och leverantörer av dagligvaror tillgång till konsumentinsikter från 16 europeiska marknader och analyser av mer än 21 miljoner köpbeteenden strukturerade kring över 100 nyckeltal. Sammanlagt levereras objektiva analyser som pekar ut de mest lovande möjligheterna för kategori- och varumärkestillväxt.

Yougov lanserar SimIT Web

Stefan Schemann, produktchef på Yougov

Tillgänglig via en onlineplattform erbjuder verktyget detaljerade sociodemografiska segment för en heltäckande förståelse av konsumenternas beteende. Med ny datavisualisering och rapporteringsfunktioner förbättras användarupplevelsen och underlättar för en mer datadriven utvärdering och beslutsfattande.

SimIT Web främjar också ett samarbetsinriktat arbetssätt genom att leverera data till kategoriansvariga, analytiker, varumärkeschefer och beslutsfattare, tillsammans med analyser och tydliga, genomförbara rekommendationer. Det låter analytiker identifiera konsumenttrender och konkurrentjämförelser, samtidigt som kategoriansvariga  kan ta vara på tillväxtmöjligheter för sina varumärken i dagligvaruhandeln.

– Vi är stolta över att kunna introducera SimIT Web, en avancerad plattform som omvandlar konsumentinsikter till kraftfulla och genomförbara strategier. Detta verktyg ger varumärken nya och bättre möjligheter att nå konsumenter och skapa tillväxt, säger Stefan Schemann, produktchef på Yougov.

SimIT Web kommer även att innehålla en AI-driven chattbot – tillgänglig inom de kommande månaderna – som erbjuder support i appen som hjälper användare i realtid.

SimIT Web drivs av Circanas Liquid Data-teknikplattform.

 

 

Om Yougov

Yougov är en internationell koncern med huvudkontor i London och 1 800 anställda fördelade på 37 kontor runt om i världen. Uppdraget är att erbjuda insikter om vad världen tycker. Samtliga produkter och tjänster bygger på en detaljerad förståelse av bolagets 26 miljoner registrerade individer för att leverera detaljerade konsumentinsikter. Inom dagligvaruhandeln djupanalyserar Yougovs experter (tidigare GfK) den information som panelmedlemmar registrerar i samband med sina inköp. Det innebär att analyserna av inköpsbeteende, trender och utveckling i den svenska livsmedelshandeln ständigt är uppdaterade.

Relaterade Artiklar