30
Star Vault AB (”Star Vault” eller ”Bolaget”) meddelar att arbetet med att paketera Bolagets egenutvecklade teknik har nått en nära kommersiell nivå.
I korthet är det främst nätverkslösningen som är unik och samtidigt den komponent som framför allt står för de största tekniska utmaningarna för spelstudios som skall utveckla MMO-spel.
I mångt och mycket har Star Vault byggt sin egen teknikbas där ändamålsenliga tredjeparts-lösningar saknats. T ex saknar Epic Games spelmotor, Unreal Engine 5, en nätverkslösning som kan hantera MMO-spel som Mortal Online 2.
Star Vault kallar satsningen OmniMesh och mer information finns att tillgå på Star Vaults hemsida: https://starvault.se/omnimesh-mmo-networking-unreal-engine-5/
”Samtidigt som vi ser en reell affärsmöjlighet i våra tekniska lösningar skall det också bli spännande att se hur vår teknik kan öppna upp mot spelutvecklare som vill utveckla MMO-spel men idag inte har resurserna”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.
Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar onlinespel, Mortal Online inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG) samt enklare spel Kitten´d och Mortal Royale. http://www.starvault.se