Lyko Group AB lanserar nu ett eget bokningssystem primärt för frisörer.
Bokningssystemet innehåller funktioner som möjliggör en optimal beläggning av frisörerna och ger kunden chans att betygsätta sin frisör. Det nya bokningssystemet är en del i en större satsning på Lykos lönsamma frisörverksamhet.
Lyko, en ledande hårvård- och skönhetsspecialist med ursprung i den professionella hårvården, fortsätter att utmana och förändra branschen. Det egenutvecklade bokningssystemet ”Lyko Booking” bidrar till att öka lönsamheten med en optimering av frisörernas beläggning. Bokningssystemet ökar också transparensen och ger kunden möjlighet att betygssätta sin frisör.
I satsningen på frisörverksamheten spelar Lykos utbildningsteam bestående av några av Sveriges namnkunnigaste frisörer en viktig roll. Alla frisörer hos Lyko har månatlig kompetensutveckling samt en tydlig karriärstege. Varje år anordnas fyra nationella träffar där Lykos samtliga 80 frisörer närvarar.
”Vi vill erbjuda våra kunder de bästa frisörerna, oavsett var i landet man bor. Med hjälp av vårt unika utbildningsprogram vill vi också attrahera fler duktiga frisörer till Lyko”, säger Joanna Hummel, VD Lyko.
”Duktiga frisörer är A och O för nöjda kunder, därefter är en hög beläggningsgrad viktig för att bedriva en framgångsrik frisörverksamhet. Vårt bokningssystem ger stöd för att maximera beläggningen”, säger Rickard Lyko, grundare och CDO.
Utrullningen av Lyko Booking kommer att ske butik för butik och vara helt implementerat första kvartalet 2018. Redan nu är systemet i fullt bruk i Lyko Vansbro och Lyko Kupolen i Borlänge.