MAG utökar utrullningen av Nya Quizkampens nya livesända frågesportsläge till en avsevärt större publik i Tyskland.
MAG Interactive meddelar idag att det nya liveläget i Nya Quizkampen i Tyskland kommer att tillgängliggöras till en betydligt större publik än tidigare.
I december påbörjades tekniska tester av det nya spelläget i mindre skala på spelets största marknad, Tyskland och har successivt skalats upp sedan dess. Det nya spelläget utgörs av direktsänd frågesport med en programledare och är utformat tillsammans med Primetime, som förvärvades av MAG hösten 2020.
Liveläget kommer framför allt monetiseras genom sponsorkampanjer, en finansieringsmodell som Primetime använder sig av sedan tidigare. Från mars kommer spelläget att opereras kommersiellt och ett antal sponsoravtal har redan slutits.
“Vi har under februari trimmat in både teknik och programformat och är redo att lansera liveläget i mars. Ett antal sponsoravtal är redan i hamn, baserat på den uppskalning som gjorts redan under februari. I dagsläget är liveläget tillgängligt för cirka 200 000 tyska spelare och vi räknar med att fler än en miljon tyskar ska ha möjlighet att spela dessa liveshower innan slutet av mars,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive.
Det nya liveläget kommer att lanseras först i Tyskland och därefter i Schweiz och Österrike.