Esplay, den ledande svenska matchmaking- och turneringsplattformen för esporten Counter-Strike, presenterar stolt Bredband2 som sin nya officiella plattformspartner.
Samarbetet, som sträcker sig hela 2025, syftar till att ytterligare utveckla och stödja den svenska Counter-Strike-scenen genom nya turnerings-initiativ och omfattande support till Esplays dagliga drift.
Esplay är en digital arena för esport med tiotusentals besökare varje dag och genom partnerskapet kommer Bredband2 presentera 50 000 matcher på Esplays plattform varje månad. Dessutom lanseras ”Bredband2 Cup”, en ny turnering med två säsonger under 2025 vilket ger spelare en helt ny tävlingsupplevelse att delta i. Turneringen kommer att livesändas på Twitch och blir ytterligare en kanal för Bredband2 att nå och kommunicera med gamers.
”Vi är otroligt glada att välkomna Bredband2 som partner till Esplay. Deras engagemang för gaming-communityt kommer att hjälpa oss att skapa ännu bättre upplevelser för Counter-Strike-spelare i Sverige,” säger Daniel Aicardi, medgrundare och marknadschef på Esplay.
Höjdpunkter i samarbetet:
- Matchpresentation: Bredband2 blir officiell presentatör av alla matchmaking-matcher på Esplay, vilket innebär att deras varumärke kommer att synas i 50 000 matcher per månad hela året ut.
- Bredband2 Cup: Ett nytt turnerings-IP med två säsonger, live-streamade matcher, teasers, nyheter och en omfattande närvaro på sociala medier. 20 000 SEK i potten.
- Live-sändningar: Totalt 80 timmar live på Twitch med den populära profilen kREATIV som programledare.
- Landningssida & community-engagemang: En dedikerad Bredband2-sida på Esplay följt av en egen community-yta (“Space”) där spelare kan delta i exklusiva kampanjer under året. Alla spelare som går med får en unik Bredband2-medalj vilket ger chans på Drops i form av kläder och upplevelser
– Gaming är en självklar del av våra kunders vardag – och vår också. Esplay är en plattform vi verkligen tror på, inte minst tack vare deras krav på BankID, vilket minskar risken för fusk, och deras tydliga fokus på svenska spelare. Det gör det enklare att hitta lagkamrater som talar svenska, vilket skapar en bättre upplevelse och stärker communityt. Genom det här samarbetet vill vi bidra till att utveckla scenen och ge fler människor möjligheten att engagera sig i e-sport på sina egna villkor, säger Marko Rajkovic, marknadsstrateg på Bredband2.
Partnerskapet markerar en viktig milstolpe för Esplay och Bredband2 i deras gemensamma ambition att stärka och växa den svenska Counter-Strike-scenen.
Om Bredband2:
Bredband2 är en av Sveriges ledande telekomoperatörer och har länge varit en del av gamingcommunityt. Genom stabila och snabba internetlösningar möjliggör de en sömlös upplevelse för spelare och e-sportare i hela landet.
Esplay, en ny tech-plattform som revolutionerar sättet vi utövar och njuter av esport i Sverige har lanserats. Den nya matchmaking- och turneringsplattformen är till en början specifikt utvecklad och nära integrerad för esport-titeln Counter-Strike 2 med plan på att lansera flera titlar under 2025. Plattformen erbjuder en smidig upplevelse för spelare på alla nivåer där man kan spela lite mer avslappnat med sina vänner eller ta sig hela vägen upp mot eliten i de större turneringarna.