E-handeln har gjort konkurrensen i dagligvaruhandeln stenhård och begrepp som butiksdöden syns allt oftare.
Det leder samtidigt till att efterfrågan på Storesupports tjänster ökar och för att möta det växande behovet planerar företaget nu att öppna nya kontor runt om i Sverige.
– Butikskedjorna vet att de måste tillgodose konsumentens önskemål om service genom väl påfyllda hyllor och snygg exponering för att utmärka sig i konkurrensen – alltså precis det vi erbjuder. Vi är verksamma i hela Sverige och måste finnas på plats där kunderna behöver oss, säger Peter Erikson, vd Storesupport.
Storesupport har vuxit kraftigt de senaste åren och 2018 landade tillväxten på cirka 25 procent. En viktig del av tillväxtplanen är att möta branschens ökande efterfrågan genom att öppna nya regionala kontor.
– Vi utvärderar just nu flera platser för nya kontor. Mälardalsregionen och Östergötland är exempel där vi får allt fler uppdrag och behöver öka närvaron.
Den kraftiga tillväxten har medfört att Storesupport nu organiserar verksamheten inom fyra affärsområden för att öka fokus och skapa förutsättningar för fortsatt expansion. Brands, Solutions, Retail och Logistics som affärsområdena heter har renodlats med egna områdeschefer som rekryterats från bland annat Apoteket och Carlsberg.
– Vi samlar spetskompetens för att medarbetarna ska kunna arbeta utifrån best practice oavsett geografisk plats. Sedan tidigare finns dotterbolaget Logistics med vd Magnus de Woul, och nu har resterande tre affärsområden tillsatts affärsområdescheferna Robin Thelin (Brands), Nils Bjerkfeldt (Solutions) och Lisa Schuman (Retail).
Samtidigt som arbetstillfällena inom handeln minskar så betyder nya kontor och kunder att Storesupport kommer behöva rekrytera fler medarbetare framöver.
– Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi är alltid i behov av duktiga personer, säger Peter Erikson.