KICKS, Nordens ledande skönhetskedja, byter befintlig lojalitetsplattform till Voyado för att kunna ta nästa steg med sin kundklubb ”KICKS Club”.
Genom att byta till Voyado får KICKS en central kundplattform för bearbetning av sina medlemmar i alla kanaler, en naturlig pusselbit i KICKS övergripande ”Unified Commerce”-agenda – att skapa en sömlös kundresa där det fysiska och digitala möts.
– Voyado passar väl in i vårt IT-landskap och kommer ge en del omedelbara förbättringar när vi går live. Men den stora vinsten kommer på lång sikt, där vi ser att Voyado kommer vara en kompetent och flexibel partner i att driva CRM-utvecklingen framåt, säger David Heeroma, CIO/CDO på KICKS.
KICKS Club, som startades redan på 1990-talet, har idag en stor och engagerad medlemsbas. Med Voyado kommer KICKS kunna ge sina medlemmar en ännu bättre kundupplevelse, bland annat genom mer relevant innehåll, nya medlemskampanjer och en ökad digital närvaro.
– KICKS lägger stort fokus på att skapa unika upplevelser för sina kunder, både i det digitala och fysiska mötet. Därför känns det extra kul att de som branschledare väljer Voyado som plattform för att uppnå sina mål, säger Johan Hjelte, COO på Voyado