Det råder inga tvivel om att INTERSPORT är Sveriges ledande omnikanal retailer inom sportbranschen.
Företaget gör ytterligare förflyttningar och är på god väg mot att bli en av de bästa i Sverige.
-Vi jobbar aktivt med nya lösningar och interaktiv utveckling för att skapa en sömlös köpupplevelse mellan alla försäljningskanaler, säger Johan Lidenmark Chief Digital Officer på INTERSPORT.
“70% hämtar ut i butik”
INTERSPORT har positionerat sig som den ledande omnikanalen inom sport och vill dagligen överträffa kundernas förväntningar. Kedjan är den enda i sportbranschen som möjliggjort tjänsten boka & hämta (Click n’ Reserve) som blivit en riktigt succé´. Kunderna kan reservera en vara online och bara kort därefter hämta, prova och betala den i butik.
-Detta är ett snabbare, smidigare och mer hållbart alternativ som dessutom ger kunderna möjlighet att klämma och känna på produkterna innan köp, säger Jesper Nordin, Retail chef på INTERSPORT.
Ytterligare ett kvitto på de lyckade satsningar som omnikanal är att 70 % idag väljer en INTERSPORT-butik som uthämtningsställe för e-handelsvaror (Click n’ Collect).
Köpupplevelse och ett kundbemötande i världsklass
Under inledande delen av året har även ett nytt butikskoncept, innehållande flera innovativa lösningar, börjat rulla ut. Interaktionen mellan digitala lösningar och fysiska butiker är i fokus. Nu kan du på plats i butik beställa varor som inte finns i butikssortimentet, betala med Klarna direkt i mobilen och hämta ut dem dagen efter.
-I vårt nya koncept står kunskap, service och det digitala i centrum och kunden ska aldrig behöva gå tomhänt ut från en butik. Det är en köpupplevelse och ett kundbemötande i världsklass, fortsätter Jesper.