Indiska växlar upp satsningen i Finland genom att lansera sin e-handel på finska.
Kommunikation på lokalt språk ska göra det mer lättillgängligt för kunder i Finland att shoppa online.
Sedan 2017 har onlineförsäljningen i Finland ökat med hela 87%. Sedan en tid tillbaka görs större delen av Indiskas medlemskommunikation till finska kunder på lokalt språk, vilket har varit en av framgångsfaktorerna bakom den ökade försäljningen.
Nu tas ytterligare ett steg i satsningen på lokal språkanpassning för att nå ut brett med Indiskas livsstilskoncept.
– Den finska marknaden är ett stort fokusområde för Indiska där vi tror att vi kan växa. Som en del av detta lanserar vi nu våran e-handel på finska, då vi tror på lokal närvaro och möjligheten att kommunicera med kunderna på deras egna språk, säger Karin Lindahl, VD Indiska.
Även i butiksledet görs satsningar i Finland. I slutet av april nyinvigdes Indiskas butik i köpcentrumet Forum efter att ha genomgått en större renovering.
Den uppdaterade finska e-handeln lanseras 1/6 2018.