HyperX, en gamingdivision tillhörande Kingston Technology Company, Inc., tillkännager idag att de har sålt över fem miljoner headsets sedan förra året när de nu lanserar sitt senaste lifestyle-headset Cloud MIX Rose Gold Edition.
Totalt har HyperX sålt över 10 miljoner gaming-headsets och producerat 30 olika modeller sedan deras första gaming-headset HyperX Cloud först utvecklades år 2014. HyperX har etablerat sig som ett ledande varumärke inom headsets för konsol och PC och går i och med Cloud MIX-serien in på marknaden för livsstilsgaming.
HyperX nådde även milstolpar i två ytterligare produktkategorier; genom en miljon sålda gaming-tangentbord och 65 miljoner sålda minnesprodukter. HyperX lanserade det mekaniska tangentbordet HyperX Alloy med Cherry MX-brytare och fortsätter nu att öka sitt utbud av tangentbord med lanseringen av det mekaniska tangentbordet Alloy Origins med HyperX egna mekaniska brytare.
HyperX minnesprodukter inkluderar FURY och Predator DDR4 minnen och erbjuder RGB och anpassningsbar LED-belysning genom NGENUITY programvara.
”HyperX fortsätter att överträffa våra förväntningar gällande marknadsandelar, och är etablerad som både ledande inom PC-headset och som en pionjär inom gaming-industrin”, säger Paul Leaman, Vice President på HyperX EMEA. ”Att vi sålt över fem miljoner headsets bara sedan förra året är imponerande nog, adderar man därtill de milstolpar som nåtts gällande tangentbord och minnesprodukter visar det vilket kraftpaket HyperX har blivit i gaming-världen.”