För tionde gången står nu Halebop som vinnare i Svenskt kvalitetsindex (SKI) årliga undersökning, vilket är fler än någon annan operatör på marknaden.
Det vinnande receptet består bland annat av överraskningar och omtanke.
– Att vinna SKI tio gånger på tolv år är ett kvitto på att allt vårt arbete med att verkligen lyssna på kunderna och sedan åtgärda eventuella problem i ett raskt tempo fungerar. Det är tack vare våra kunders feedback som vi hela tiden blir bättre, och vi är nog ganska bra på att visa att vi uppskattar deras synpunkter. Vi är så klart otroligt stolta över utmärkelsen eftersom det är kundernas egna betyg, säger Johanna Sahlman, chef på Halebop.
Under det senaste året har Halebop genomfört en omorganisation för att ytterligare höja servicenivån och stärka kundupplevelsen. Inför nästa år står befintliga kunder högst upp på prio-listan, i allt från produkter till relationsbyggande aktiviteter.
– Alla som jobbar på Halebop bryr sig om kunderna på riktigt, det är inte bara nåt som står i en Powerpoint. Vi läser alla feedbackmejl och tar ofta kontakt med kunder för att förstå mer om deras önskemål eller problem. Ibland bjuder vi på glass eller extra gig som tack för hjälpen. Det krävs egentligen ganska lite för att överträffa kundens förväntningar i vår bransch, man kommer långt med vanlig hederlig omtanke och medmänsklighet, fortsätter Johanna Sahlman.
Fokus framöver kommer fortsatt att ligga på en ännu mer skräddarsydd kundresa och att forma varumärket Halebop tillsammans med kunderna, i allt från vilka marknadsföringsinsatser som görs till hur tjänsterna borde fungera.