Tack vare en integration av deras välkända presentkort och förbetalda portfölj stöder epay Revolut – en fintech-app som för närvarande har 15 miljoner kunder över hela världen – i dess globala expansion i 36 länder och öppnar en ny digital och mobil försäljningskanal för sitt nätverk av varumärkespartner.
epay, ett affärssegment inom Euronet Worldwide, Inc. (NASDAQ: EEFT), är nu den globala partnern för digitala presentkort och förbetalda produkter för Storbritanniens ledande fintech-app, Revolut. Det nya partnerskapet mellan Revolut och epay, betalningsleverantören med en komplett tjänst, spänner över 36 länder via en API-integration i Revoluts tre appar (Konsument, Företag och Junior). Vid lanseringen i april 2021 började epay ge Revoluts kunder i dessa länder tillgång till ett överflöd av välkänt digitalt innehåll både på global och lokal nivå inom livsmedel, underhållning, livsstil, spel, hälsa och välmående, hemmakontor och kontorskategorier från varumärken som t.ex. Twitch, Ikea, Nintendo och Spotify Premium. Med denna åtkomst har Revoluts kunder möjlighet att köpa, skänka och belönas med presentkort och digitalt innehåll enkelt och smidigt utan att behöva lämna sin Revolut-app. Förutom de fas 1-länder som lanserades i april (som inkluderar Storbritannien och stor del av Europa) kommer andra länder och kärnmarknader snabbt att följa efter under de närmaste månaderna, såsom USA och Australien, liksom en expansion av lanseringen av företags-appen som först och främst kommer att starta i Storbritannien.
Världsomspännande expansion av Revolut med en marknadsplats över flera kategorier
Hittills har det inte funnits någon fintech-app med en marknadsplats över flera kategorier, vilket gör Revolut till den första fintech-leverantören i världen som erbjuder dessa attraktiva mervärdestjänster till sina kunder i en så bred skala. Detta stöder företagets uppdrag, som är att erbjuda världens första riktigt globala “one-stop financial app” med en rad fördelar för alla konsumenter. Ytterligare digitala tjänster som att kunna köpa och skicka presentkort och förbetalda produkter från användarnas favoritmärken direkt från appen gynnar också detta uppdrag samt hjälper till att locka nya kundgrupper till appen, vilket innebär en högre grad av användande av mobilapplikationer och ökade fördelar för kunden samt lojalitet.
“Våra kunder är främst millenniegenerationen och digitala infödingar som förväntar sig att en finansiell app ska erbjuda attraktiva tilläggstjänster samt en perfekt användarupplevelse. Vi möjliggör båda dessa med epays flexibla API-integration”, förklarar Maisum Dairkee, produktägare på Revolut. “Epays API-integration ger inte bara tillgång till ett brett utbud av skalbart innehåll för att tillgodose alla kundbehov både på lokal och global nivå utan tjänar även till att ge en perfekt och smidig kundupplevelse utan att behöva lämna appen.”
Partnerskap med vision och potential
Partnerskapet kommer att expandera snabbt. Förutom de 36 länder som för närvarande ingår i planerna kommer epays mervärdestjänster att ingå i standardrevisionsförslaget för varannan internationell lansering av Revolut i framtiden. De befintliga kategorierna kommer också att expanderas ytterligare. Till exempel är de populära kategorierna välbefinnande, skönhet, hälsa, fitness och mode på båda företagens radar, och värderas som kärnkategorier för framtida tillväxt.
Relationen med Revolut är ett banbrytande partnerskap för epay.
“Vår tekniska lösning och våra processer gör det möjligt för oss att förse Revolut med mervärdestjänster via ett enda API som en betalningsleverantör med en komplett tjänst”, säger Kevin Caponecchi, verkställande vice ordförande och VD, epay, Software och EFT, avdelningen för Asien och Stilla havet. ”Detta betyder att vi går utöver den klassiska rollen som en leverantör av presentkort och istället blir mer som en infrastrukturpartner för en global lansering. Vi vill hjälpa företag som Revolut, inom finansiell teknologi, att förse sina kunder med det exakta innehåll de förväntar sig eller alltid har velat ha. Vi visar också vårt 2000 + befintliga presentkort och förbetalda portfölj av varumärkespartner, nya sätt att få kontakt med sina kunder genom att öppna nya digitala och mobila försäljningskanaler som Revolut.”