I våras lanserade Swish sin nya självskanningslösning där kunderna skannar och betalar sitt köp direkt i Swish-appen.
Kassaleverantören Cash IT är nu näst in som återförsäljare och kommer erbjuda lösningen till sina kunder. Lösningen förväntas finnas tillgänglig i fler butiker under året.
Under våren 2024 lanserade Swish sin nya självskanningslösning, som gör det möjligt för 8,6 miljoner användare att enkelt självskanna sina varor och betala direkt i Swish-appen. Lösningen möjliggörs till handlare via Swish återförsäljare. Idag erbjuds tjänsten av flera återförsäljare och näst på tur att erbjuda den till sina kunder är Cash IT, en etablerad kassaleverantör med många stora kunder i Norden, som exempelvis ZOO.se.
– Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda Swish självskanning. Det är en efterfrågad lösning som förenklar köpupplevelsen och betalflödet. Dessutom är den lätt att implementera som en side-by-side-lösning, vilket gör det smidigt för både nya- och befintliga kunder att komma i gång, säger Robert Karlsson, vd på Cash IT.
Idag erbjuder handlare runt om i Sverige, inom skilda branscher, Swish självskanningslösning. Enligt Simon Nilsson, Director of B2B och ansvarig för utrullningen av tjänsten på Swish, kommer det ta fart rejält under året.
– Den här lösningen blir successivt tillgänglig för handlarna, allt eftersom våra återförsäljare är i gång. Cash IT är en av våra större återförsäljare hittills med flera både små och stora handlare på sin kundlista som nu får smidig tillgång till tjänsten. Vi förväntar oss att se lösningen i fler butiker under året, säger Simon Nilsson.
Om Swish
Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit hela Sveriges mobila betaltjänst och en av de största betalningslösningarna i Europa. Swish förenklar vardagen för 8,6 miljoner svenskar och runt 300 000 företag och organisationer, och har på kort tid blivit Sveriges starkaste varumärke.