MONDO by Defunc kraftsamlar inhouse för bred tillväxtresa
Hem E-HANDEL MONDO by Defunc kraftsamlar inhouse för bred tillväxtresa

MONDO by Defunc kraftsamlar inhouse för bred tillväxtresa

Publicerat av: Redaktionen

Varumärket MONDO by Defunc har sedan grundandet 2022 rönt stort intresse och organisationen växlar nu upp för att på allvar kraftsamla för internationell etablering.

För att öka sitt digitala footprint bemannar man nu upp marknadsfunktionen med en utökad inhouseavdelning.

Fokuset ligger på contentproduktion, stöd för e-handel och egna samt varumärkesambassadörers sociala medier.

MONDO by Defunc kraftsamlar inhouse för bred tillväxtresa

Det utökade teamet kommer att fokusera på att komplettera den existerande retailnärvaron och vidareutveckla kundupplevelsen såväl online som offline, med fokus på sociala medier och en växande e-handel. Merparten av satsningen inkluderar ökat fokus på paid social, och närvaro på såväl egna som tredjepartsplattformar och affiliatenätverk. MONDO by Defunc stärker också upp satsningen på att synliggöra sin talangmodell som fokuserar på lokala, regionala och globala talanger kopplade till varumärket.

Det utökade teamet består av:

Clara Wallin
Clara har nyligen återvänt till Sverige med en bakgrund i musikbranschen i bagaget. Hon har arbetat i London och har lång erfarenhet av att bygga artisters plattformar, sociala medier och fanbase på Sony Music samt Universal Music. Hon tillträder nu som Social Media Strategist, ett jobb hon gjort för olika varumärken så som Ford, Uber och Ciroc, senast på Londonbaserade byrån Born Social.

Johan Grunwald

Johan har en lång erfarenhet att etablera digital närvaro inom ett flertal startup-företag. Med en bakgrund inom världseliten inom freestyle-bike har han arbetat med uppstickare i branschen och utvecklat sina färdigheter inom e-handel och digital marknadsföring., bland annat för Nimbus Motorcycles. Han är nu Digital specialist med fokus på digitala säljkanaler – egna och globala tredjepartsplattformar.

Alexander Axelsson
Alexander, som studerat design och art direction vid CalARTS och YRGO, har tidigare arbetat på byrå med varumärken som Global Child Forum, Wateraid & Lindeman’s viner och i rollen som Art Director ansvarar han för såväl förpackningsdesign som bred contentproduktion.

Med den färska rekryteringen av Sam Rihani som Chief Operation Officer och det utökade marknadsteamet fortsätter MONDO by Defunc skapa ett konkurrenskraftigt team som kommer kunna möta upp mot den höga efterfrågan och uppväxlingen inom e-commerce. Den centrala organisationen kommer stötta det globala distributörsnätverket och säkerställa att de nya marknaderna har alla verktyg för att lyckas med lokala etableringar.

”Vi är glada över att kunna förstärka vår organisation inom e-handel och digital marknadsföring och uppväxlingen inom sociala medier . Den utökade organisationen kommer vara helt avgörande för att på allvar etablera varumärket globalt” säger Linda Thors, Marketing & Communications Director.

Satsningen på varumärket MONDO by Defunc tar nu fart på allvar och produkterna finns redan till försäljning på ett antal internationella marknader, i retailmiljö, online och inom kort på varumärkesambassadörers plattformar.

Relaterade Artiklar