313
Efter succén med deras första butik i Peking, utökar Peak Performance i Kina med en helt ny konceptbutik i Shanghai.
Det skandinaviska skidmärket gjorde entré på den kinesiska marknaden 2022 med en imponerande digital upplevelse som lät konsumenterna interagera sömlöst med varumärket.
Den nya konceptbutiken öppnar officiellt i välrenommerade “Reel Mall” i Shanghai den 12:e mars, efter en smyglansering i januari där kunder har kunnat besöka en unik Pop-Up-utställning utanför butiken under hela månaden.
Den nya butiken reflekterar Peak Performance skandinaviska arv i kombination med en modern, teknologisk design som strävar efter att inspirera kinesiska kunder till en aktiv livsstil utomhus.
“Vår butiksöppning i Shanghai är en spännande del i vår globala expansionsplan. Efter succén med den första konceptbutiken i Peking ser vi fram emot att inspirera Shanghais invånare till att njuta av naturen tillsammans med funktionella, högkvalitativa produkter med ett unikt vågat och progressivt uttryck som aldrig går ur tiden”, säger Sara Molnar, CEO och Varumärkeschef på Peak Performance.