I dag lanserar Disney sin nya julkampanj.
En tre minuter lång animerad kortfilm som berättar den rörande historien om en mormor, hennes barnbarn och de familjetraditioner som förenat dem genom åren.
Som en del av Disneys julkampanj, ”Från oss alla, till er alla”, uppmärksammar reklamfilmen det 40-åriga samarbetet med välgörenhetsorganisationen Make-A-Wish som arbetar för att uppfylla önskningar hos barn som lider av allvarliga sjukdomar. Reklamfilmen har premiär måndagen den 9 november i Disneys egna kanaler i 26 länder i EMEA, Australien, Nya Zeeland, Nordamerika och delar av Asien.
Den hjärtevärmande berättelsen är inspirerad av traditioner, familjeband och kära minnen. Den introducerar två nya karaktärer – mormor Lola och hennes barnbarn – samt den välbekante Musse Pigg. Han dyker upp i form av en älskad barndomsleksak som Lola fick av sin pappa på 1940-talet. För varje år kommer Musse att representera Lolas barndom och ett samtida band till hennes barnbarn. Något som slutligen inspirerar till en högtidlig överraskning på julaftonsmorgoen.
Disneyfans kommer kunna köpa det vintage-inspirrade Musse Pigg-mjukdjuret i en begränsad utgåva på ShopDisney.co.uk. Intäkterna går till Make-A-Wish.
Berättelsen åtföljs av de känsloladdade tonerna från den brittiska artisten och Ivor Novello Rising Star-nominerade Griff (19) som framför ”Love Is A Compass”. Låten är skriven av låtskrivar- och produktionsteamet PARKWILD. Välgörenhetssingeln kommer även att kunna köpas och laddas ner från och med den 9 november. För varje nedladdning som görs före den 31 december 2020 går intäkterna oavkortat till Make-A-Wish (villkor tillämpas).
För att hylla temat kring högtidliga familjetraditioner uppmuntrar Disney sina fans att dela med sig av såväl nya som gamla högtidsminnen på Facebook, Instagram eller Twitter samt använda hashtaggen #LoveFromDisney. För varje minne som laddas upp kommer Disney att donera 1 amerikansk dollar till Make-A-Wish (upp till ett värde av 100 000 amerikanska dollar, villkor tillämpas).
Tasia Filippatos, Senior Vice President på Disney EMEA kommenterar: “Julen är en tid för att ge tillbaka, och vi är väldigt glada över att kunna lansera denna julkampanj som stöder vår långvariga välgörenhetspartner Make-A-Wish®. Målsättningen med kortfilmen är att berätta en universell historia som inspirerar genom att fokusera på familjen, kärlek och de många traditioner som finns under denna högtid. Vi hoppas att Disney-fansen uppskattar kortfilmen”.
Brittiska artisten Griff, som framför låten “Love Is A Compass” kommenterar: “Jag var väldigt glad över att få bli involverad i Disneys julkampanj i stöd för Make-A-Wish®. Både låttexten och narrativet i reklamen är oerhört kraftfullt och viktiga. Ämnet om familjen och ens nära och kära ligger väldigt varmt om hjärtat för många av oss – särskilt inför den här julen”.
Luciano Manzo, President och CEO på Make-A-Wish International kommenterar: “Vårt 40-åriga partnerskap med Disney har redan bidragit till att uppfylla väldigt många önskningar hos barn över hela världen och vi är otroligt glada över att få vara med i denna julkampanj. Julen är en väldigt meningsfull högtid för många familjer att kunna få fira speciella ögonblick ihop och det känns underbart att få möjligheten att kunna erbjuda ännu fler livsförändrande önskningar med hjälp av Disney. Vi hoppas att publiken kommer att älska denna animerade kortfilm och att den engagerar många”.
Reklamfilmen utvecklades och producerades av Disney EMEA:s interna kreativa team och leddes av Angela Affinita, Director of Brand Marketing and Creative, i samarbete med Flux Animation Studios. ”Från oss alla, till er alla” lanseras den 9 november – samtidigt lanseras även låten och sociala mediekampanjen.
För att se ”Från oss alla, till er alla” klicka här