Clas Ohlsons affärsmodell med en kombination av ett relevant sortiment, tillgängligt butiksnätverk, e-handel på egen och andra plattformar och ett unikt service- och tjänsteerbjudande föll juryn i smaken vid årets Retail Awards.
Clas Ohlson utsågs under måndagseftermiddagen till både Årets butikskedja och Årets omniupplevelse vid en digital prisceremoni.
– Att bli Årets butikskedja betyder otroligt mycket för oss. Det speglar hur vi möter våra kunder i butik och online, hur vår kunskap om de produkter vi säljer skapar mervärde, samt vår utveckling av nya spännande servicekoncept. Jag är stolt över våra fantastiska medarbetare och hur vi tillsammans arbetar för att förenkla våra kunders vardag och erbjuder lösningar för varje hem, säger Johannes Åverling, operativ chef, Clas Ohlson Sverige.
Clas Ohlsons Chief Digital Officer, Peder Apelgren, kommenterar utmärkelsen Årets omniupplevelse:
– Det känns otroligt kul och energigivande. Det här är ett kvitto på att vi är på rätt väg med att förenkla våra kunders vardag och skapa en kundupplevelse som är lika bra oavsett hur våra kunder väljer att handla hos oss. Vi kommer nu fortsätta arbetet med att stärka vårt erbjudande och upplevelse både online och i fysisk butik. Det är en otroligt spännande resa vi är inne på och jag är så stolt över att vi utsetts till Årets omniupplevelse.
Juryns motivering till Årets butikskedja:
”Clas Ohlson har lyckats förena en stolt tradition med nytänkande, hållbarhet och innovation som ger nöjda kunder.”
Juryns motivering till Årets omniupplevelse:
”Clas Ohlson visar att det går att förnya ett väl inarbetat företag. Butiker och e-handel går hand i hand när bolaget tar nästa steg med flera nya tjänster. Allt för att underlätta kundens vardag.”
Retail Awards arrangeras årligen av Svensk Handel och tidningen Market och syftar till att lyfta fram framgångsrika företag, personer och satsningar inom handeln.