Ett 20-tal större e-handlare har nu anslutit sig till Speqtas nylanserade AI-motor Shopello BidBrain™ – en viktig komponent i Speqtas nya affärsstrategi.
Shopello BidBrain™, en tjänst som gör att e-handlare endast betalar för klick som leder till köp, har blivit extra aktuell när e-handeln kommer ännu mer i fokus. På kort tid, sedan lanseringen i januari 2020, har ett 20-tal större e-handelsbutiker i Europa valt att ansluta sig till Shopello BidBrain™.
Speqtas vd Fredrik Lindros menar att detta är ett kvitto på att bolagets nya tjänst fyller en viktig funktion, inte minst när marknaden i stort går igenom omvälvande tider:
”Att e-handeln växer är ett faktum men i denna uppkomna situation växer vissa delar snabbare. När marknaden förändras gäller det att vara på tårna och hantera den komplexitet det innebär att köpa trafik. Vår AI-tjänst sover aldrig och arbetar med 100-tals parametrar samtidigt, det gör att e-handlaren aldrig budar fel, inte ens i turbulenta tider, utan endast betalar för den verkliga försäljningen.”
Idag har hela Shopello över 3000 anslutna e-handelsbutiker fördelat över 17 länder i Europa.
I samband med kvartalsrapporten i slutet av februari i år presenterades Speqtas nya strategi där två tillväxtområden identifierades: Jämförelsesajter (Content & Comparison) och Shopello (AdTech). I strategin för Shopello ingår att framöver främst satsa på större e-handelsbutiker, i stället för att främst nå hög kvantitet. De nytillkomna butikerna till Shopello BidBrain™ är just större nätbutiker som i snitt har en omsättning på över 1 miljard svenska kronor.
”Speqta har utvecklat en unik tjänst i Shopello BidBrain™ som efterfrågas brett av de stora e-handlarna. Sedan lanseringen i början av januari i år har vi sett att intresset har ökat stadigt och vi får återkommande positiv feedback från våra kunder. Shopello BidBrain™ ger oss goda möjligheter att flytta fram vår position i Europa,” avslutar Fredrik Lindros. Shopello är idag är en premium CSS partner till Google. Läs mer här https://shopello.net/