De digitala lösningarna för INTERSPORTs kunder fortsätter avlösa varandra.
Senaste tillskottet är möjligheten att få kvittot direkt via mail som går live idag.
-Digitalt kvitto skapar en stor bekvämlighet för våra kunder och ligger samtidigt i linje med vårt jobb på miljövänliga åtgärder, säger Johan Lidenmark Chief Digital Officer på INTERSPORT.
”En självklarhet att 2019 inte behöva få kvittot i pappersform”
Intersports digitala lösningar skapar stor potential att ge bästa service och överträffa förväntningar i mötet med kunden.
Att kunden nu kan välja att få kvittot direkt i mailen istället för det traditionella papperskvittot i handen beskrivs som en del i den smidiga köpupplevelsen.
-Som den ledande omnikanal retailern inom sport tycker jag det är en självklarhet att 2019 inte behöva få kvittot i pappersform, fortsätter Johan.
En i raden av hållbara åtgärder
Inte nog med smidigheten, dessutom är dagens lansering ett steg i sportkedjans arbete med hållbara åtgärder. Digitala kvitton är en i raden av hållbara lösningar tillsammans med bland annat leverans och retur av e-handelspaket i butik samt tjänsten Boka & hämta, möjligheten att online boka en vara i butik och betala och hämta den i butik inom en timme.