Bambuser har ingått ett pilotavtal värt 13 000 USD (ca 122 000 SEK) med en av Sydafrikas ledande detaljhandlare och en av de snabbast växande detaljhandlarna i Afrika.
Avtalet avser Live Video Shopping för ett varumärke på en marknad under pilotfasen, som varar i två månader.
Bambuser AB har tecknat ett pilotavtal för Live Video Shopping med en av Sydafrikas ledande detaljhandlare. Kunden i fråga är en omnikanalsinriktad modehandlare med en total nettoomsättning på 12,525 miljarder ZAR (cirka 6,8 miljarder SEK) för verksamhetsåret 2019.
Avtalet ger kunden, som är en av de snabbast växande detaljhandlarna i Afrika, rätten att använda Live Video Shopping för ett begränsat antal sändningar till en fast kostnad om 13 000 USD (cirka 122 000 SEK) för ett av koncernens varumärken på en marknad under pilotfasen, som varar i två månader.
– I slutet av 2019 blev Bambuser först i världen med att ta trenden kring Live Video Shopping utanför Asien. På mindre än åtta månader har vi lyckats etablera ett fotfäste i Europa och USA. Vi är glada över att välkomna ännu en marknadsledare och ser många fantastiska möjligheter på den afrikanska detaljhandelsmarknaden, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.