AI-entreprenören utmanar detaljhandeln
Hem DETALJHANDEL AI-entreprenören utmanar detaljhandeln

AI-entreprenören utmanar detaljhandeln

Publicerat av: Redaktionen

AI-entreprenören Magnus Hansson sticker ut hakan och tycker att detaljhandeln skulle kunna jobba mycket mer datadrivet framförallt när det gäller kunder som inte konverterar i butik.

“70-80% av kunderna i butik konverterar inte och BizLabs mjukvara kan ge ovärderlig data om alla kunder i butik och dessutom i realtid.

Samtidigt kan vår mjukvara känna av vem som står framför en digital skärm vad gäller kön och ålder” säger Magnus och ser BizLabs mjukvara som en nödvändighet för detaljister som på riktigt vill ge sig in i retail media. “Vår mjukvara kan leverera data som varit helt omöjligt tidigare vilket även annonsörerna borde välkomna” fortsätter Magnus.

AI-entreprenören utmanar detaljhandeln

Grundaren och VD:n Magnus Hansson

“Vi utmanar detaljhandeln genom att påstå att det inte finns någon mjukvara inom vårt område som slår oss på fingrarna”

BizLabs tre ben, Analytics, CMS och Besöksinsikt kommer verkligen att kunna göra digitala skärmar till smarta skärmar samtidigt som detaljhandeln får en besöksräknare som gör att man i realtid kan få mängder av information kring sina besökare som man inte kunnat få tidigare. “Nu kan detaljhandeln jobba mycket mer datadrivet vad gäller alla besökare i butiken.” “Dessutom kommer BizLab efter årsskiftet att lansera en funktion som gör att man kan koppla exponering på de digitala skärmarna mot faktisk försäljning, true sales. Det kommer annonsörerna men även de egna varumärkena att älska” säger Magnus Hansson på väg mot ett av BizLabs pilotprojekt. Hemköp i Mall of Scandinavia.

“Jag är djupt imponerad av hur butikschefen Tommie From och hans team tagit sig an projektet. Dom är så nyfikna och drivande vilket är fantastiskt bra för våra utvecklare. Men det är också extra roligt att intresset för vår mjukvara är så stort både hos detaljister, men även från leverantörer av digitala skärmar, konsulter och annonsörer. Så nu är det bara att springa på alla spännande bollar” avslutar Magnus Hansson.

 

BizLab Analytics AB är ett svenskt techbolag. Företaget utvecklar en applikation som med hjälp av AI-teknik i digitala skärmar mäter och analyserar flöden av människor. Det ger t ex butiker och flygplatser värdeskapande information om människorna runt skärmarna, deras reaktion på budskapen och möjlighet att anpassa dessa. Man kan också följa kundflöden i realtid baserat på kön och ålder.

Relaterade Artiklar