APSIS – en av Nordens ledande aktörer av marknadsföringslösningar – välkomnar flera nya kunder till sin marknadsföringsplattform APSIS One.
Några av de nya kunderna är Parks and Resorts, LensWay, Tillberg Design of Sweden, Svedea, Fjordkraft, Friluftsfrämjandet och Pharma Relations.
Med tusentals aktiva kunder i Norden, känner flertalet marknadsförare till APSIS för deras e-postmarknadsföringsplattform. Men – år 2016 påbörjade APSIS en resa för att kunna stödja marknadsförares ökade behov av att kunna personalisera i alla digitala kanaler. Sedan dess har APSIS helhjärtat investerat i produktutveckling, samt förvärvat en Customer Data Platform (CDP) – tidigare kallad Profile Cloud. Den senaste lanseringen av APSIS One är alltså en stor milstolpe i deras resa. Som en marknadsföringsplattform tillåter APSIS One sina kunder att använda förstahandsdata för att kunna personalisera allt från interaktioner på hemsidan, till SMS och betald närvaro i sociala medier.
Den nya plattformen har snabbt intresserat många nordiska varumärken.
En av de nya kunderna, Parks and Resorts – som innefattar några av Sveriges främsta upplevelseparker såsom Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland – har använt APSIS lösningar sedan 2010. I dagsläget har de köpt APSIS One – detta för att kunna aggregera sin data till ett och samma ställe och förbättra kundresan.
Så här säger Patrik Wiklund, Data Analytics Manager på Parks and Resorts, om APSIS:
“Med APSIS One kan vi lära känna våra gäster samt ta nästa steg i att bygga ännu bättre relationer med dem.”
LensWay – Nordens största optikbutik online – är en annan kund som nyligen valt att köpa APSIS One. Deras mål med detta är att kunna ta nästa steg rent kommunikationsmässigt. Så här säger Christer Orrebrink, CRM Manager på LensWay:
“För att kunna ta nästa steg och jobba mer datadrivet mot en optimal kundresa, har vi nu valt APSIS One som plattform för att kunna realisera vår vision.”
En tredje kund är Fjordkraft – hela Norges strömleverantör. Så här säger Janette Bjorøj, Marketing Director på Fjordkraft, om APSIS:
“APSIS förser oss med en plattform både för vår kunddata och för vår kommunikation med kunder – allt samlat på ett och samma ställe. Detta hjälper oss att rikta våra marknadsföringsinsatser och öka effektiviteten i vår kundkommunikation.”
APSIS välkomnar sina nya kunder och ser fram emot att stötta dem i skapandet av enkelhet genom att förse dem med sin marknadsföringsplattform som, bland annat, innehåller verktyg för automatiserad marknadsföring, personaliserad e-postmarknadsföring och smidiga integrationer.