Vad krävs för att webbutiken ska växa? Har e-handeln växtvärk eller behövs det inspiration för att utveckla webbutiken till nästa nivå?
Det är några av de frågeställningar som kommer lyftas under E-handelsskolan som arrangeras av DIBS på mötesplatsens andra dag!
E-handelsskolan vänder sig till de som arbetar med e-handel idag, stor som liten, global som lokal. Halvdagen är kostnadsfri och ger kunskap och tips till dem som har ambitionen att få sin verksamhet att växa och utvecklas.
”Idag sker all tillväxt för handeln i Sverige på nätet och det innebär stora utmaningar för detaljhandeln. Dessutom är konkurrensen internationell för både webbutiker och fysiska butiker. De utmaningarna är bakgrunden till att vi samlar några skarpa hjärnor som delar med sig av sin kunskap för att göra den svenska e-handeln ännu bättre”, säger Patrik Müller e-handelsexpert på Nets-ägda betalningsföretaget DIBS.
Jessica Mattsson från eEquality och Jonas Carlström från Star Republic är bara två av de experter som inom olika områden kommer att dela med sig om kunskap för hur man utvecklar försäljningen på nätet.
”Ett av Retail Experience Live mål är att våra besökare ska ha möjlighet till att kunna utbilda sig under mötesplatsen och få ta del av det senaste inom retail. Detta gör vi bland annat genom att DIBS kunskapsfyllda E-handelsskola”, säger Lise Backby Moberg, Projektledare för Retail Experience Live.
Retail Experience Live, som arrangeras på Kistamässan den 15-16 maj, är en ny mötesplats som bättre speglar framtidens retailbehov. Här samlas handlare och leverantörer tillsammans med experter och influencers. Retail Experience Live bjuder på en upplevelse med ett högklassigt talarprogram, nyskapande mingelytor och inspirerande aktivitetsområden.