Efterfrågan på mobila betalsätt fortsätter att öka.
Majoriteten av svenska konsumenter e-handlar idag med mobilen och att betalningen ska ske så smidigt som möjligt är viktigare än någonsin.
Payson lanserar därför Swish som ett betalningsalternativ via Payson Checkout.
Över 6 miljoner svenskar använder idag Swish i sin mobiltelefon för att betala och ta emot betalningar. Mobilen är den enhet som används dagligen av många svenska konsumenter, och högre krav ställs på att betalningar ska ske så friktionsfritt som möjligt. Payson är därför glada att berätta att de nu lanserar möjligheten för konsumenter att betala med Swish.
– Både konsumenter och e-butiker har länge efterfrågat Swish i vår betallösning, och vårt mål är naturligtvis att tillgodose kundernas behov. Att erbjuda lösningar som också förenklar e-handel ligger i Paysons natur, därför är vi glada att äntligen presentera alternativet att betala i efterhand med Swish, säger Per Bodell, VD på Payson.
Fortsatt trygghet för kund och e-butik
Genom att betala sina fakturor med Swish behöver konsumenten inte fylla i långa OCR-nummer och bankgironummer manuellt, en process som tar tid och kan upplevas som krånglig från mobilen. När varan levererats och fakturan dyker upp i inkorgen kan man nu istället bara klicka på en knapp och betala den enkelt med Swish. Fördelarna är många med den här lösningen, förklarar Per Bodell.
– Konsumenten behåller tryggheten som ett köp mot faktura innebär, till exempel att få sin vara innan betalningen slutförs och att Payson agerar säker mellanhand. Fördelen för e-butiken är att de inte behöver uppdatera något eller hålla koll på separata betalflöden, samt att faktura fortfarande är ett av de mest populära betalsätten. Så min förhoppning är att vi har gjort det ännu smidigare för bägge parter, avslutar Per.