Kundernas förändrade konsumtionsmönster kräver att företagen arbetar med nya strategier för att lyckas med sin försäljning.
Den nya boken E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta är en handbok för att maximera företagets vinst. Teori – praktik – lönsamhet, boken innehåller alla grundpelare till hur företag ska arbeta för att lyckas optimera sin e-handel.
E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta utgår från att e-handel är ett affärsprojekt som involverar hela företagets affär och lönsamhet. Den digitala transformationen kräver ett medvetet strategisk arbete samt att organisationen har verktyg för att ta sig dit.
- – Boken talar inte bara om vad du behöver göra för att uppnå affärsnytta, boken lär dig hur du ska göra det, säger Hanna-Karin Grensman, författare.
Boken passar både nya som rutinerade e-handlare. Den skapar en djupare förståelse för e-handels strategiska arbete och hur strategierna ska omsättas i verkligheten.
- – Det bästa med boken är att den innehåller både teoretiska modeller och praktiska tekniker – allt för att läsaren ska kunna utföra de aktiviteter som krävs för att lyckas med e-handel och digitala strategier, säger Hanna-Karin Grensman, författare.
Författaren Hanna-Karin Grensman har en djup kunskap inom digitalt arbete utifrån en bakgrund som affärsutvecklare i it-branschen. Hon är en van talare och inspiratör – och har under de senaste 10 åren arbetat som lärare på yrkeshögskolan med ett flertal utbildningar inom it och e-handel.
Boken förklarar hur du bygger upp din e-handel från scratch, allt från val av e-plattform, betallösningar och webbserver till hur du designar och sökmotoroptimerar din e-handel. Den presenterar även hur du på bästa sätt driver trafik till sidan (genom t.ex. social selling och annonsering) samt hur du mäter dina digitala marknadsaktiviteter.