SkiStar och Klarna inleder samarbete för att skapa en flexiblare och smidigare kundupplevelse i samband med bokning av skidsemestern och köp av vinterprylar.
Alla kunder ges nu möjligheten att själv bestämma när och hur de vill betala.
“Vi på SkiStar strävar alltid mot att erbjuda bästa möjliga reseupplevelse. Genom vårt och Klarnas gemensamma kundfokus kommer vi att kunna säkerställa en bättre helhetsupplevelse på skistar.com och skistarshop.com. Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra kunder möjligheten att själva bestämma mellan betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller dela upp”, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.
Semesternedräkningen börjar i samband med bokningstillfället och att köpa en resa ska vara lika spännande som att påbörja den. SkiStar arbetar fokuserat med att erbjuda sina kunder enkelhet, såväl vid bokningstillfället som under vistelsen. Tillsammans med Klarna tar SkiStar nästa steg i att säkerställa att upplevelsen i samband med bokning av skidresan och köp av skidkläder och andra prylar blir både enklare och smidigare.
“På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla betalningsalternativ till kunderna kan Klarna hjälpa SkiStar att uppnå en smidigare digital upplevelse vid köp online. Vi vet att kunder ställer allt högre krav på en friktionsfri och enkel betalningslösning. SkiStar kan nu på ett bättre sätt möta kundernas krav och därigenom förbättra relationen till kunderna. I förlängningen leder det till nöjdare och mer lojala kunder”, säger Pontus Andersson, Försäljningschef i Sverige på Klarna.
I samband med bokning av vinterresan eller köp av vinterprylar kan kunderna nu välja om de vill använda sig av Klarnas betalmetoder Betala direkt, Betala sen eller Dela upp. Samarbetet täcker SkiStars e-handels sajt skistarshop.com samt skistar.com.