I Sverige har Indiskas försäljning på kläder för maj månad ökat med 25% i butik och 61% på e-com i jämförelse med samma månad i fjol.
Indiska ökar därmed sin tillväxt markant jämfört med Stilindex för maj som visar att klädhandeln i Sverige ökar +3% i både fysisk handel och e-com. Även juni har fortsatt i en mycket positiv riktning.
Indiska har under vintern och våren arbetat om strategin där kärnan är att ta tillbaka Indiskas arv på ett modernt och attraktivt sätt. Den första kollektionen baserat på det nya arbetssättet kom ut i maj månad och karaktäriseras av starka färger och mönster.
I Sverige ökar Indiska försäljningen på kläder mot föregående års maj med 25% i butik och 61% på e-com. Även juni har fortsatt i en mycket positiv riktning med en ökning mot föregående år. Indiska ökar därmed sin tillväxt markant jämfört med Stilindex för maj, som presenterades i förra veckan, som visar att klädhandeln i Sverige ökar +3% i både fysisk handel och e-com.
– Vi är ödmjuka för att förändring tar tid, men tillväxten de senaste 45 dagarna ger en massa ny energi och självförtroende hos personalen om att vi gör rätt saker. Det är ett enormt arbete att få tillbaka kundernas förtroende men den fina feedbacken på vår senare kollektion vittnar om att vi är på rätt väg, säger Karin Lindahl, VD, Indiska.
Indiskas senaste kollektion är presenterad tillsammans med den folkkära artisten Linnea Henriksson och består av ett antal mindre sommarkollektioner. Senast i raden av lanseringar är The Kaftan Shop bestående av en variation av kaftaner – i olika längder, färger och mönster. Kollektionen släpptes först exklusivt till medlemmar och sedan till alla kunder.