Dubblar kundlistan på ett år.
- Adyen visar supersnabb tillväxt inom betalningslösningar för fysiska butiker – Under det senaste året har företaget gått från att hjälpa detaljhandelsföretag i 1500 städer i 21 länder till att idag finnas i fler än 4000 städer i 27 länder.
- Nya produktlanseringar har gjort att handlare kan erbjuda betalning via fler betalmetoder och valutor och erbjuda en enhetlig shoppingupplevelse s.k. unified commerce, till sina kunder.
- Bland de nya kunderna finns Sneakersnstuff, ASICS, Lush och Dunkin Donuts och idag lanserar Adyen även sitt erbjudande i Singapore.
Adyen, betalplattformen som används av världens ledande företag, lanserar idag sitt Point of Sale-erbjudande (POS) i Singapore vilket innebär att företagets unified commerce-erbjudande nu finns i 27 länder och fler än 4000 städer. Bland Adyens nya kunder finns ASICS, Patagonia, Dunkin Donuts, Sneakersnstuff och Leeroy.
Genom att välja Adyens unika butikslösning kan detaljhandelsföretag samla alla sina kanaler i ett och samma betalsystem, vilket ger tillgång till värdefull data om konsumenters beteende på global nivå.
Detta hjälper till att förbättra kundupplevelsen och skapa en högre kundlojalitet.
– Vi är väldigt glada över att få hjälpa så här många varumärken med deras betalningar i butik. I takt med att konsumenternas makt blir allt större är det en utmaning för handlarna att säkerställa att de förbli relevanta. Vi ser hur butikerna blir platser där kunder ska ges en upplevelse och vi hjälper handlarna ta bort friktion och kunna erbjuda en mer personlig upplevelse både online och i butik, säger Roelant Prins, Chief Commercial Officer på Adyen.
– Att välja Adyens POS-enheter gör att handlare kan känna igen återkommande kunder och skapa mer minnesvärda upplevelser i butik. Med Adyens enhetliga plattform som hanterar alla kundens betalningar försvinner de hinder som bromsar utvecklingen inom unified commerce och onlinebetalningar kan göras i butik. Det handlar bland annat om att göra det möjligt för konsumenter att lämna tillbaka varor som köpts online i butik och att köp som gjorts i butik kan kopplas samman med en kunds digitala profil automatiskt. Konsumenter kan också betala med kort som sparats på deras mobila enhet. Detta skapar en upplevelse som möter behoven hos dagens konsumenter och ökar chanserna för handlarna att få trogna kunder vilket är nyckeln till framgång, säger Prins.
Adyen fortsätter revolutionera betalmarknaden genom att ta e-handelsteknik till POS
Adyen lanserade idag även nytt API för terminaler vilket är en viktig pusselbit i arbetet med unified commerce som tar fördelarna med e-handel in i butikerna. Med det API:et för terminaler kan betalningstransaktioner genomföras helt via molnet eller online vilket gör att konsumenter kan betala från vilken enhet som helst oavsett var i butiken de befinner sig. Detta skapar nya möjligheter för hur konsumenter betalar och skapar en mer personlig och flexibel shoppingupplevelse.
– Vårt nya API gör livet lättare för handlarna. Det skapar en mer flexibel infrastruktur som tar bort kompabilitetsproblem mellan olika nätverk, legacy system eller kassamaskiner. I slutändan gör detta att de sparar såväl tid som pengar, avslutar Prins.